Δημοσιεύτηκε στις 30 Οκτωβρίου 2017
Στο μαγικό black box θέατρο του Εγκώμιου, για δυο βραδιές γεμάτες με χορευτικό πάθος, Σάββατο και Κυριακή 11 και 12 Νοεμβρίου, έναρξη στις 20.30.
Η πατροπαράδοτη Κυπριακή (και όχι μόνο) ευγένεια του οικοδεσπότη, μας επιβάλλει να ξεκινήσουμε τις συστάσεις από τους προσκεκλημένους μας εκ του εξωτερικού (με τη συνεργασία του πολυαγαπημένου μας εταίρου Lucky Trimmer ,φεστιβάλ σύγχρονου χορού του Βερολίνου). Απλές συστάσεις, λίγα λόγια, μιας και η γλώσσα του χορού πρέπει να αφήνεται να μιλάει από μόνη της, το οποίο σημαίνει – για εσάς που μας διαβάζετε – ότι θα πρέπει να είστε εδώ.
Απλές συστάσεις, λίγα λόγια: Τίτλος έργου, χορογράφος, χώρα καταγωγής του και μια μικρή περίληψη του χορογραφικού έργου.
LUA, Andrea Jiménez, Spain
Δε νοείται βαθιά χορογραφική ματιά στη δυνατή και εύθραυστη συνάμα γυναικεία ταυτότητα αν δεν κατευθύνεται από ακραίο εκφραστικό πάθος. Το έργο LUA είναι μια υψηλής αισθητικής απόπειρα που βασίζεται σε δουλεμένα στοιχεία του βαθιά ερωτικού φλαμένκο. Το χορευτικό γυναικείο σώμα αλλάζει ρόλους και καταστάσεις, τιμώντας την επίδραση του φεγγαριού στην γυναικείες γόνιμες και στείρες περιόδους.
In Zement ("cement") Jill Crovisier, Luxemburg
Μια έρευνα εστιασμένη – προσανατολισμένη στην έννοια του τείχους και στους συμβολισμούς της. Ο ανθρώπινος νους είναι αυτός που ορθώνει τείχη και το ανθρώπινο χέρι είναι αυτό που τα κατασκευάζει. Στο όνομα της ασφάλειας, με στόχο φερόμενο τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία που στην πράξη αποδεικνύεται απατηλή. Διότι το μόνο πραγματικό αποτέλεσμα των τειχών είναι η διαίρεση και η καταστροφή. Την ευθύνη για την οποία φέρουν αποκλειστικά οι πολιτικές αποφάσεις των ανθρώπων, οι οποίοι με τα ίδια τους τα χέρια – καθρέφτης της ζωής οι πράξεις μας – φτιάχνοντας τα τείχη τους προκαλούν τη μοίρα τους.
Koloklum, Uri Shafir, Israel
Αποδίδοντας σόλο με τη γλώσσα του χορού την λογική του παραλόγου. Εκεί όπου το μέγα πάθος για τα πάντα οδηγεί στην απόλυτη εξάντληση, εκεί όπου η ψευδαίσθηση ότι τα πάντα είναι υπό επιλογή οδηγεί στην ολοκληρωτική αδυναμία οποιασδήποτε επιλογής.
Totilas – der Ritt, Paul Hess, Germany
Ένας ρεπόρτερ και ένας χορευτής, όχι ακριβώς χορευτής, περισσότερο ίσως άλογο, σε μια ατελείωτα επαναλαμβανόμενη παράσταση, υπό τον ήχο μιας τηλεοπτικής εκπομπής. Τούτη η διαρκής ανακύκλωση γεννά ακατάπαυστα τα ίδια ερωτήματα: Ποιος είμαι και τι είμαι; ΝΑΙ, αυτό είμαι! Κομψός, με χάρη και ομορφιά, δυνατός και ακούραστος, με μαύρα βαθιά μάτια, βελούδινος, υπάκουος, κυρίαρχος, εκπληκτικός και εντυπωσιακός. Μια πολύ ιδιαίτερη χορογραφία - αρχικό σημείο έμπνευσή της ήταν μια τηλεοπτική διαφήμιση- γεμάτη ευαισθησία, χιούμορ, χάρη και κομψότητα.
Οι τέσσερεις Κυπριακές χορογραφικές προτάσεις, με λίγο περισσότερα λόγια:
MAMA, από τον Πάνο Μαλακτό
“Αφορά την ισχυρή σύνδεση που έχουμε με τις μητέρες μας. Πώς οι ζωές τους επηρεάζουν τις δικές μας και το αντίθετο. Θα είναι πάντα μαζί μας, σωματικά ή πνευματικά, κατευθύνοντας μας σε αυτόν τον όμορφο μα και σκληρό κόσμο.”: Οι προηγηθείσες γραπτές συστάσεις μπορούν δίχως δεύτερη σκέψη να “αναγνωριστούν” ως ύμνος στο καταραμένο Οιδιπόδειο. Όχι όμως, δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο! Η αρχετυπική γλώσσα του χορού έχει τη θαυμαστή/μαγική ιδιότητα να αποδίδει τις αρχετυπικές ανθρώπινες αιχμαλωσίες/ δουλείες με τον πλέον απελευθερωτικό (τους) τρόπο, να μετασχηματίζει ακόμα και τον βασανιστικό Οιδιπόδειο εγκλωβισμό στην πλέον ερωτική εκφραστική πρόταση.
Το MAMA του Πάνου Μαλακτού, είναι μια από τις τέσσερεις Κυπριακές ερωτικές προτάσεις στο 7ο Dance Waves Festival (DWF), μια από τις τέσσερεις Κυπριακής σύλληψης απόπειρες απελευθερωτικού μετασχηματισμού επί σκηνής των όποιων αρχετυπικών ανθρώπινων αιχμαλωσιών/δουλειών. Εκκινώντας από την βαθύτερη όλων (αιχμαλωσία), το καταραμένο Οιδιπόδειο; Γιατί όχι, από την αλήθεια (οφείλουν να) εκκινούν τα πάντα στην παραστατική τέχνη, και αυτή η καταραμένη αλήθεια (του Οιδιπόδειου) είναι αυτή που δίχως καμιά αμφιβολία σφραγίζει ερωτικά την Κυπριακή ιδιαιτερότητα, ίσως και μοναδικότητα, αυτή είναι η μήτρα της.
Eco από τον Γιάννη Οικονομίδη
“Τα όνειρα είναι ένα ψέμα. Όταν ήσουν παιδί μπορούσες να οραματιστείς με κλειστά τα μάτια. Ψέμα είναι τα κλειστά μάτια, ξύπνα. Όσο μεγαλώνεις κλείνεις τα μάτια στα όνειρά σου. Μικρό παιδί μεγάλα όνειρα, μεγάλος άνθρωπος μικρά όνειρα” οι γραπτές συστάσεις του έτερου μετέχοντα Κύπριου Γιάννη Οικονομίδη για το δικό του έργο - το ECO του - ούτε παραγγελία να ήταν για να αναδείξουν τον κοινό τόπο, την κοινή ερωτική μήτρα έμπνευσης των Κυπριακών συμμετοχών στο 7ο DWF. Πώς άραγε θα μπορούσαμε στην πιο απλή δυνατή γλώσσα να ονομάσουμε/ορίσουμε άραγε αυτή την μήτρα; Πάθος για οριστική απόδραση από τον Οιδιπόδειο εγκλωβισμό, για αληθινή ερωτική ενηλικίωση, αυτός δίχως άλλο είναι ο απλούστερος/ακριβέστερος ορισμός.
Preparing a crime από την Εύα Μέση
“Μια ατελείωτη πάλη που δεν τα κατάφερε ποτέ να έχει νικητή. Ποιό κομμάτι του εαυτού θα επιβληθεί και ποιό θα μεγαλουργήσει έτσι ώστε να φέρει το φως;”: Μέσω των γραπτών συστάσεων της τρίτης Κυπριακής συμμετοχής στο 7ο Dance Waves Festival – Preparing a crime από την Εύα Μέση– η Οιδιπόδεια σύγκρουση “φωτίζεται” στην πλέον βαθιά, αρχετυπική της διάσταση. Όχι, εκ της φύσεώς του, λόγω του DNA του, το Οιδιπόδειο ποτέ δεν επιλύεται, πάντοτε και μόνο διαρκώς αναβάλλεται. Σαν ένα έγκλημα που δε τελείται ποτέ, όμως πάντοτε διανύει την ατελείωτη φάση της προετοιμασίας του.
Melissa Garcia Garro: Morphosis: Two/ Being moved
Και η ανάγκη; Τι γίνεται με την ανάγκη να υπάρξει ζωτικός χώρος στη ψευδαίσθηση της λύτρωσης, ένα κάποιο περιεχόμενο στην αληθινή ερωτική ενηλικίωση. Η τέταρτη πλευρά του τετραγώνου των Κυπριακών συμμετοχών στο 7ο DWF - Melissa Garcia Garro: Morphosis: Two/ Being moved – επιχειρεί να ιχνηλατήσει τον δρόμο προς την απάντηση: “Χρησιμοποιώντας τον χορό και τις εικαστικές τέχνες οι ερμηνευτές σε διαρκή ανατροφοδότηση με το περιβάλλον τους διαμορφώνουν οι ίδιοι τον χρόνο και τον χώρο τους. Επιχειρώντας ακατάπαυστα να δώσουν απάντηση στο μείζον ζωτικό/υπαρξιακό ερώτημα: Τι σε κινεί;”. Ω ναι, η μόνη αληθινή/δυνατή ζωτική διαφυγή από τον ολοκληρωτικό Οιδιπόδειο εγκλωβισμό δεν μπορεί να είναι άλλη από την ολοκληρωτική αφιέρωση εαυτού στην υπηρεσία της ανάγκης της…
*Πάθος ερωτικό για τον χορό, τέσσερεις Κυπριακές προτάσεις και άλλες τόσες από το εξωτερικό, γεμάτες αλήθεια που τετράγωνα το υπηρετούν.
11 και 12 Νοεμβρίου, 7ο Dance Waves Festival στο μαγικό black box θέατρο του Εγκώμιου Πολιτιστικού Κέντρου, έναρξη και τις δυο βραδιές 20.30. Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Παράλληλα με το φεστιβάλ διοργανώνονται εργαστήρια με τους χορευτές Jill Crovisier, Uri Shafir, Drew Jimenez, Πάνο Μαλακτό και Jason Mabana. Tα εργαστήρια είναι ανοιχτά για επαγγελματίες χορευτές και χορεύτριες και έφηβους χορευτές από 16 χρόνων και άνω.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο 22 781104 μέχρι τις 9 Νοεμβρίου.
-
Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο
11 Νοεμβρίου - 12 Νοεμβρίου 2017
Σχετικά
Παιδικό Θέατρο: 10+1 θεατρικές παραστάσεις για τους μικρούς μας φίλους στην Κύπρο
Έργα που θα αγαπήσουν μικροί αλλά και μεγάλοι
Η παράσταση «STILL! Ένα αγαλμα που γύρισε τον κόσμο» για πρώτη φορά στην Πάφο
Το θεατρικό έργο που κέρδισε τις καρδιές 12.000 θεατών
"Ο Επιθεωρητής" του Νικολάι Γκόγκολ έρχεται τον Φεβρουάριο στον ΘΟΚ
Σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου
«Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε από τη γη» σε νέο κύκλο παραστάσεων
Μια γνήσια κωμωδία υψηλής αισθητικής, που υπογράφει η Ναστάζια Χριστοδούλου
15 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε τον Ιανουάριο στην Κύπρο
Ο πρώτος μήνας του χρόνου είναι γεμάτος θέατρο
«Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν» για δύο ακόμα παραστάσεις τον Ιανουάριο
Μετά την επιτυχία των τριών πρώτων παραστάσεων
"Ο Επιθεωρητής" του Νικολάι Γκόγκολ στην Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ
Σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου
To Θέατρο Ροή της Βαλεντίνας Σοφοκλέους συνεργάζεται με το Teatro delle Saline- Akròama της Ιταλίας
Η πρόταση προήλθε από τον Ιταλό σκηνοθέτη Lelio Lecis προς την καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Ροή Βαλεντίνα Σοφοκλέους
5+1 θεατρικές πρεμιέρες για τον Ιανουάριο στην Κύπρο, μέχρι στιγμής
Με νέα θεατρικά έργα από το διεθνές και ελληνικό ρεπερτόριο υποδέχονται τα εγχώρια σχήματα το νέο έτος