Δημοσιεύτηκε στις 09 Φεβρουαρίου 2016
Μετά τον ‘Πήτερ Παν’ ο Χρήστος Νικολάου σκηνοθετεί την παράσταση ‘Χοντροί Άντρες με Φούστες’ του Nicky Silve, για τη θεατρική ομάδα Persona. Μια μαύρη κωμωδία που ξεγυμνώνει επί σκηνής τον άνθρωπο και τα όριά του.
Ο ταλαντούχος δημιουργός που έχει μια αξιόλογη πορεία και στον ελληνικό χώρο -χωρίς να φορά το κοστούμι κάποιου ρόλου- αποκαλύπτει πώς είναι να ισορροπεί κανείς ανάμεσα στη σκηνοθεσία και την υποκριτική!
Σκηνοθετώ την παράσταση Χοντροί Άντρες με Φούστες: ένα έργο που είχα στο μυαλό μου εδώ και καιρό. Είναι μια μαύρη κωμωδία. Δεν είναι ένα ρεαλιστικό έργο, δεν διηγείται ‘απλά’ μια ιστορία. Δυσκολεύομαι να φτιάξω την περίληψή του και ο λόγος είναι επειδή έχει πολλά νοήματα. Βλέποντάς το, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναγνωρίσεις εκεί ένα κομμάτι από σένα. Σίγουρα είναι ένα έργο που πρέπει κάποιος να το δει για να το καταλάβει και αυτό είναι που το κάνει τόσο ενδιαφέρον. Νιώθω πολύ τυχερός που έχω αυτή την ομάδα και που φτιάχνουμε μαζί αυτή την παράσταση.
Το έργο επί σκηνής: είναι βουτηγμένο στην αλήθεια. Όλο αυτό παρουσιάζεται με χιούμορ και σκληρότητα.
Σκηνοθέτησα και τον Πίτερ Παν, ένα παιδικό έργο: που τo να σκηνοθετείς μια παιδική παράσταση έχει μια μαγεία. Δεν είναι εύκολο να μπεις στο μυαλό των παιδιών ούτε να τα κερδίσεις. Πέραν τούτου, εγώ δεν διαχωρίζω τις παραστάσεις σε παιδικές ή μη. Δεν πιστεύω πως τα παιδιά πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά σε ό,τι αφορά στο θέατρο. Είναι και αυτά θεατές και μάλιστα δύσκολοι.
Δουλειά στην Ελλάδα ή στην Κύπρο: ή εκεί όπου αισθάνομαι καλά. Υπάρχουν στιγμές στην Κύπρο που δεν αντέχω. Τότε φεύγω και πηγαίνω στην Ελλάδα, είτε για να δουλέψω είτε για να δω κάποιες παραστάσεις. Υπάρχουν κι άλλες στιγμές που μου συμβαίνει κάτι αντίστοιχο με την Ελλάδα.
Η Κύπρος για έναν ηθοποιό: έχει μικρότερο ανταγωνισμό. Αυτός είναι και ένας παράγοντας που κάνει την ελληνική αγορά πιο δύσκολη για έναν ηθοποιό. Φυσικά ο ανταγωνισμός σε βοηθά ως προς στο να προσπαθείς να γίνεσαι συνεχώς καλύτερος και να μην αφήνεσαι.
Οι παραστάσεις που με καθόρισαν: η ‘Αντιγόνη’ στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Βογιατζή. Πέραν τούτου όμως, αγαπώ όλες τις δουλειές που έχω κάνει. Νομίζω πως αν δεν αγαπήσεις αυτό που κάνεις κάθε φορά, δεν μπορείς και να είσαι καλός. Από όλες μου τις συνεργασίες έχω πάρει κάτι.
Η πρώτη μου φορά στη σκηνή: ήταν στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Δημοτικό Σχολείο. Είχα ξεχάσει εντελώς τα λόγια μου. Υστέρα βέβαια σπούδασα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και ασχολούμαι με την υποκριτική εδώ και δεκατέσσερα χρόνια.
Το τραγούδι: έχει σημαντική θέση στη ζωή μου. Δεν μπορώ να με φανταστώ χωρίς τη μουσική.
Τα επόμενά μου σχέδια: δεν τα γνωρίζω όσον αφορά στη σκηνοθεσία. Δεν σκηνοθετώ εάν δεν πιστεύω ότι θέλω να πω κάτι μέσα από αυτό. Υποκριτικά έχω κάποιες προτάσεις τις οποίες συζητώ.
Το μεγαλύτερό μου όνειρο είναι: να μπορώ να κάνω δουλειές που με κάνουν ευτυχισμένο. Όσες φορές ένιωθα ευτυχισμένος όταν δούλευα, αυτό είχε πάντα θετικό αποτέλεσμα.
Επιτυχία για μένα είναι να: ξυπνάς το πρωί και να θέλεις σαν τρελός να πας στη δουλειά σου!
Info: Στη παράσταση ‘Χοντροί Άντρες με Φούστες’ σε σκηνοθεσία Χρήστου Νικολάου πρωταγωνιστούν οι Λέα Μαλένη, Αλέξανδρος Παρίσης, Μάριος Μεττής και Χριστίνα Κωνσταντίνου. Η παράσταση θα παρουσιάζεται στην Πάνω Σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου, μέχρι 14 Φεβρουαρίου. 19 και 20 Φεβρουαρίου στη Λεμεσό, στο Θέατρο Ένα. Πληρ.: 96211590.
Σχετικά
Meatball: Η vegan κωμωδία της ΕΘΑΛ στο 8ο Φεστιβάλ Θεάτρου του Δήμου Στροβόλου
Τελικά πόσο βιγκανισμό αντέχει η ψυχή μας;
«Η προσβασιμότητα στη χώρα μας αποτελεί πολιτικό ζήτημα»
Η σκηνοθέτρια της παράστασης «Bodies we fa|| for» Έλενα Σωκράτους και οι δύο ηθοποιοί της Νάγια Τ. Καρακώστα και Παναγιώτα Ζιντίλη, μιλούν για την πρώτη περφόρμανς στην Κύπρο που δημιουργήθηκε με όρους δημιουργικής προσβασιμότητας και ανεβαίνει στη Λάρνακα
Ο ΘΟΚ αποχαιρετά τον σπουδαίο Νίκο Χαραλάμπους
Η μεγάλη οικογένεια του θεάτρου θρηνεί από χθες την απώλεια ενός εκλεκτού ανθρώπου που αφιέρωσε όλη του τη ζωή στην τέχνη και το θέατρο με απέραντη δημιουργικότητα και ήθος
Ο Δρ. Γεώργιος Ορφανίδης γράφει για τις «Αλεπούδες» του Poınt To Contemporary Theater
Κριτική από τον Δρ. Γεώργιο Ορφανίδη, Θεωρητικό Τέχνης
«Μαρτυρίες Μνημονεύουν»: Ένα σκηνικό αφιέρωμα στα 50 χρόνια τουρκικής εισβολής
Με έξι θεατρικές μαρτυρίες καθώς και έξι τραγούδια
3 εξαιρετικές αθηναϊκές παραστάσεις έρχονται στην Κύπρο
Ελληνικό θέατρο στην Κύπρο μέσα από τρεις απολαυστικές θεατρικές παραστάσεις
Αινιγματικές Παραλλαγές με τους Γιάννη Μπέζο και Πυγμαλίων Δαδακαρίδη στην Κύπρο
Η παράσταση που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς και απέσπασε βραβεία, έρχεται για λίγες παραστάσεις στην Κύπρο
Συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου «Αλεπούδες» από τη θεατρική ομάδα Poınt To Contemporary Theater
Το έργο βραβεύτηκε στον διαγωνισμό θεατρικής γραφής «Papatango New Writing” και έκανε πρεμιέρα στο Λονδίνο το 2011
Η παράσταση «Τέλειοι Ξένοι» προσγειώνεται από την Αθήνα στην Κύπρο για παραστάσεις
Ένα έργο με ξεκαρδιστικές ανατροπές και απρόσμενες εξελίξεις
Οι παραστάσεις που θα δούμε στο 8ο Φεστιβάλ Θεάτρου του Δήμου Στροβόλου
Το φετινό Φεστιβάλ Θεάτρου περιλαμβάνει τέσσερις κυπριακές και τρεις ελληνικές παραγωγές