Θερινό σινεμά στο Αττικόν!

Το θερινό σινεμά αποτελεί έθιμο, µια παράδοση, ένα θεσµό. Σηματοδοτεί την έναρξη του καλοκαιριού, όπου οι άνθρωποι είναι πιο χαλαροί και ανοιχτοί στην επικοινωνία, μια πολιτιστική πτυχή της καθημερινότητας μας. Εξ ου και δεν θα μπορούσε να λείπει κι από την καλοκαιρινή Πάφο. 

Η Κυπριακή Ταινιοθήκη οργανώνει 6 προβολές καλών ταινιών στο θερινό Αττικόν της Πάφου.

Οι προβολές θα γίνονται τις Τετάρτες από την 1η Ιουλίου ως την 5η Αυγούστου με εξαίρεση την τρίτη προβολή, η οποία θα γίνει την Πέμπτη 16 Ιουλίου.

Θα προβληθούν 3 ταινίες σε ένα μικρό αφιέρωμα στον Γάλλο ηθοποιό Μισιέλ Πικολί, που πέθανε πρόσφατα. Συμμετείχε σε ταινίες αριστουργήματα και σε πολλά άλλα σημαντικά έργα. Θα παρουσιάσουμε 3 από αυτά.

Θα προβληθούν επίσης 2 ταινίες Κυπρίων σκηνοθετών και μια ταινία πάνω στις φυλετικές διακρίσεις, θέμα που είναι επίκαιρο στις μέρες μας μετά τη δολοφονία του Τζώρτζ Φλόιντ στην Αμερική και τις διαδηλώσεις που ακολούθησαν.

Το πρόγραμμα προβολών είναι το ακόλουθο:
Τετάρτη 1 Ιουλίου, 8:30 μμ:  COMMITTED, της Στελάνας Κλήρης (κυπριακή ταινία)
Τετάρτη 8 Ιουλίου, 8:30 μμ: Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, του Luis Bunuel (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)
Πέμπτη 16 Ιουλίου, 8:30 μμ: ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΕΣ, του Πανίκκου Χρυσάνθου (κυπριακή ταινία)
Τετάρτη 22 Ιουλίου, 8:30 μμ: ATLANTIC CITY, του Louis Malle (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)
Τετάρτη 29 Ιουλίου, 8:30 μμ: ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟ ΜΙΣΙΣΣΙΠΗ (MUDBOUND), της Dee Rees (για τις φυλετικές διακρίσεις)
Τετάρτη 5 Αυγούστου, 8:30 μμ: ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑΣ, του Luis Bunuel (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)

Πριν από κάθε προβολή θα γίνεται μια εισαγωγή στην ταινία και θα ακολουθεί συζήτηση μετά την προβολή, αν το κοινό νιώθει αυτή την ανάγκη.

Σύντομη παρουσίαση των ταινιών:
COMMITTED, της Στελάνας Κλήρης (κυπριακή ταινία)
Μια ρομαντική κωμωδία γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην κυπριακή ύπαιθρο, στην οποία συμμετέχουν οι ηθοποιοί Ορέστης Σοφοκλέους και η Ελληνοαμερικανίδα Μελία Κράιλιγνκ (η οποία έχει συμμετάσχει στην τηλεοπτική σειρά «The Borgias» στο πλευρό του Jeremy Irons). Το στόρι της ταινίας καταπιάνεται με μια νύφη που το έχει σκάσει από το γάμο της, η οποία θα συναντήσει έναν άνδρα που πιέζεται να κάνει πρόταση γάμου στην κοπέλα του. Απ’ εκεί και πέρα ξεκινά ένα αλλόκοτο ταξίδι, το οποίο εξερευνά σκέψεις για την αγάπη, το γάμο και τη δέσμευση.

Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, του Luis Bunuel (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)
Αυτή η ταινία με πρωταγωνίστρια την Κατριν Ντενέβ είναι ένα από τα αριστουργήματα του κινηματογράφου με την υπογραφή του Λουί Μπουνιουέλ. Η Σεβερίν, η όμορφη, αλλά ψυχρή ερωτικά σύζυγος ενός γιατρού, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας». Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Όσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές, τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της. Η ταινία αρχίζει όπως ακριβώς τελειώνει, μ' ένα όνειρο. Είναι ένα αριστοτεχνικό παιχνίδι ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, από έναν Μπουνιουέλ χλευαστικό απέναντι στα αστικά ερωτικά ήθη όσο ποτέ. Ο Μισιέλ Πικκολί υποδύεται τον φίλο της οικογένειας και πελάτη του πορνείου.

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΕΣ, του Πανίκκου Χρυσάνθου (κυπριακή ταινία)
Είναι μια ταινία που έγινε μέσα από τη συνεργασία του σκηνοθέτη Πανίκκου Χρυάνθου με τον ερευνητή ακαδημαϊκό Νιαζί Κιζίλγιουρεκ. Ο Γιώργος Λιασής επιστρέφει στο χωριό του, το Παλαίκυθρο, ύστερα από 42 χρόνια. Στην αυλή ενός σπιτιού ξυπνούν πικρές αναμνήσεις. Εκεί έζησε την πιο φρικτή μέρα της ζωής του. Στοχάζεται για τα βιώματά του, τη συγχώρεση και την ευχή του να μη ξαναζήσει κάποιος ό,τι έζησε αυτός.

ATLANTIC CITY, του Louis Malle (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)
Ο Λου, ένας ηλικιωμένος μικροαπατεώνας μένει σε ένα άθλιο μικρό διαμέρισμα στο Ατλάντικ Σίτι και φροντίζει την Γκρέις, μιαν ιδιότροπη γειτόνισσα. Ελκύεται από τη Σάλλυ, μια νεαρή γειτόνισσα του, που δουλεύει σε ένα καζίνο κι ονειρεύεται να γίνει γκρουπιέρισσα στο Μόντε Κάρλο και την παρακολουθεί από απόσταση. Η ζωή τους αλλάζει, όταν στην πόλη φτάνει ο άντρας της Σάλλυ, που την είχε εγκαλατείψει, φέρνοντας μαζί του ένα σακούλι με κλεμένα ναρκωτικά. Θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας του 80. Κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας. Στους πρώτους ρόλους ο Μπαρτ Λάγκαστερ και η Σούσαν Σάραντον. Ο Μισιέλ Πικολί υποδύεται τον έξπερτ του κασίνου.

ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟ ΜΙΣΙΣΣΙΠΗ (MUDBOUND), της Dee Rees (για τις φυλετικές διακρίσεις)
Σ’ ένα βαλτώδες τοπίο του αμερικάνικου νότου προσπαθούν να επιβιώσουν δυο οικογένειες, μια λευκή και μια μαύρη. Μπορεί να είναι και οι δυο φτωχές, το λευκό όμως χρώμα της μιας της δίνει μια υπεροχή, καθώς μπορεί να έχει ιδοκτησία στη γη. Η μαύρη οικογένεια είναι υποχρεωμένη να εργάζεται ως μισθωτή και να υφίσταται τον κρυφό ή φανερό ρατσισμό της περιοχής. Η είσοδος της Αμερικής στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θα επιφέρει σαρωτικές αλλάγές στις σχέσεις των δύο οικογενειών. Όταν οι δυο γιοι των οικογενειών επιστρέφουν απο τον πόλεμο αναπτύσσουν μία δυνατή φιλία έχοντας τα ίδια βιώματα του πολέμου, αυτό όμως προκαλεί την τοπική κοινωνία.

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑΣ, του Luis Bunuel (αφιέρωμα στον Michel Piccoli)
Μια γοητευτική καμαριέρα (Ζαν Μορό) φτάνει από το Παρίσι στην επαρχία για να δουλέψει σε σε μιαν επαρχιώτικη αστική οικογένεια. Η παρουσία της λειτουργεί σαν καταλύτης. Αμέσως γίνεται το επίκεντρο των ορέξεων όλων των αντρών του σπιτιού. Πρώτου απ’όλους, του πεινασμένου για σεξ και ανικανοποίητου, στερημένου συζύγου (Μισέλ Πικολί), που αδυνατεί να κάνει έρωτα με την αξιοπρεπέστατη, θεοσεβούμενη και ψυχρή γυναίκα του. Κατά συνέπεια, στρέφεται στο κυνήγι πουλιών και ζώων και στις υπηρέτριες, άσχημες ή ωραίες, στις οποίες σερβίρει ανούσιες φλυαρίες προκειμένου να τις στριμώξει στο στάβλο. Ο Μπουνιουέλ φτιάχνει μια καταλυτική ψυχογραφία της παρακμασμένης αστικής οικογένειας και του υφέρποντος φασισμού της.

EVENTS ανά ημέρα

Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31