Δημοσιεύτηκε στις 27 Μαΐου 2013
Ξεκινά με βιβλικές αναφορές, για να εξελιχθεί σε μια σειρά μικρών σκηνών που δραματοποιούν με πρόδηλο κυνισμό τον κόσμο της υψηλής πολιτικής. Βασισμένο σε πραγματικά σκάνδαλα διαφθοράς, χρηματοδότησης κομμάτων, προσωπικά σκάνδαλα και ΜΜΕ κατά την εργατική πρωθυπουργία του Μπλερ, το έργο λειτουργεί σαν πολιτική παραβολή με αδρούς, πολιτικά ορθούς αφορισμούς να ξεστομίζονται, χωρίς όμως ιδιαίτερη δραματουργική εμβάθυνση. Τελειώνει εξίσου απαισιόδοξα με τη μόνη "ρομαντικά σοσιαλίζουσα" ηρωίδα να αναρωτιέται αν τελικά ο συμβιβασμός της στο όλο σύστημα, είναι η δική της Γεθσημανή. Η σκηνοθεσία τής Αλίκης Δανέζη Knutsen έδωσε στο κείμενο και την παραγωγή της πιο "προφητικές" διαστάσεις, εξ ου και ξεκινά εντυπωσιακά με μια παλιά ελιά σε λευκοφωτισμένο φόντο, και μια ασπροφορεμένη μορφή -αυτήν της ηρωίδας- που αντιστέκεται εννοείται, παραπέμποντας στη μοιραία απόφαση του Χριστού στους ελαιώνες της Γεθσημανής (εκτός από το ψηλοτάκουνο, κάτω από το σάβανο, καθώς κατεβαίνει σκαλί-σκαλί σού θυμίζει πού βρίσκεσαι). Έχοντας όλους τους ρόλους συνέχεια επί σκηνής, σαν ομαδικός χορός, τους απλώνει σε διαφορετικά σκαλιά-τοπία της πλατφόρμας του σκηνικού της Κικής Πίττα, αναδεικνύοντας την ήδη στημένη πλοκή και τις σχέσεις μεταξύ ρόλων ακόμη και εκτός "σκηνής", μια ενδιαφέρουσα δραματουργική ιδέα. Όπου οι ερμηνείες και το στήσιμο το επέτρεπαν, αναπτυσσόταν μια ενδιαφέρουσα σχέση μεταξύ των χαρακτήρων και κρατούσε ζωντανή τη ροή της πλοκής. Όμως η επένδυση της παραγωγής δεν έμεινε ως εδώ. Με κομμάτια από τη Βίβλο, ομαδικά τελετουργικά, χορικά και σόλα, σε μουσική γνωστών παλιών τραγουδιών όπως Eurythmics, Nick Cave... ένα gospel, όλα τραγουδημένα στα αγγλικά (!), χωρίς να ξεχωρίζουν πάντα όλοι οι στίχοι, και σίγουρα όχι κατανοητά από όλους στο ακροατήριο, "αντανακλούσε" η πρόθεση και το εύρημα κατέληγε σε σοβαροφανή φλυαρία. Η απάντηση που πήρα αργότερα στη συζήτηση με τους συντελεστές ήταν ότι οι μεν ελληνικοί στίχοι δεν τους ικανοποίησαν, αλλά θα τους αναρτήσουν σε υπέρτιτλους από βδομάδας.... Θα λύσει το πρόβλημα της κατανόησης αλλά όχι την αμεσότητα και λειτουργία της σχέσης μουσικής επένδυσης και κοινού... και μένει η απορία γιατί χρειαζόταν ο μουσικός Γιώργος Χριστοδουλίδης επί σκηνής, αφού επρόκειτο για ηχογραφημένη ενορχήστρωση γνωστών τραγουδιών, και η διδασκαλία έγινε ήδη. Προσθέστε και τον "υιό" της εποχής, ηθοποιοί σε μια μικρή σκηνή όλοι να τραγουδούν, συχνά και να παίζουν, με μικρόφωνα. Τόσο κακή ηχητική έχει η αίθουσα ή τόσο αδύνατες οι φωνές των ηθοποιών; Το αποκορύφωμα της εικαστικής προσθετικής "αποδόμησης" που δεν μπορούσε να λείπει, βέβαια, για την παραπομπή στην τέταρτη εξουσία των ΜΜΕ, ήταν και 3 οθόνες και κάμερες, που μοιράζονταν διάφοροι ηθοποιοί για να μας παρουσιάζουν τους ομιλούντες ρόλους σε ταυτόχρονα gros-plan. Και εν μέσω αυτής της τακτικής, να κατεβαίνουν οι οθόνες με κάποιο σχετικό θόρυβο, για να προβάλουν για λίγο μια φωτογραφία του χιονισμένου Έβερεστ από ψηλά! Χωρίς λογική εξήγηση, όπως μας είπαν μετά, συνειρμικά μάλλον για να ταιριάζει με τους στίχους του αγγλικού τραγουδιού, που αμφιβάλλω αν με αυτά που γίνονταν στη σκηνή πρόλαβε να τους παρατηρήσει κανείς. Συνολικά η παραγωγή, παρόλο που ερμηνευτικά είχαν όλοι τους τις καλές και τις κακές τους στιγμές, σημάδι σκηνοθετικής αστάθειας, αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση υπερβάλλουσας και φιλόδοξης σκηνοθεσίας, τόσο που χάνεται το μέτρο και κατά την προσωπική μου άποψη, χάνει από την όποια δυναμική του το έργο.
Σχετικά
Πάμε για "Μια μέρα στο αεροδρόμιο Λευκωσίας"
Μια εμβυθιστική ψηφιακή αναπαράσταση του Διεθνούς Αεροδρομίου Λευκωσίας όπως ήταν το 1968 παρουσιάζεται στην έκθεση «Κύπρος Νήσος»
OTHONI: Σειρά δημοσίων εικαστικών παρεμβάσεων από το Λευκωσία 2030
Η σειρά αποτελεί σύλληψη και επιμέλεια του εικαστικού PASHIAS
«Κάνθος - Στο μεταίχμιο της ιστορίας»: Η νέα προσωρινή έκθεση στη Λεβέντειο Πινακοθήκη
Τα έργα τέχνης που εκτίθενται διανύουν μια χρονική περίοδο από τη δεκαετία του 1940 μέχρι τις αρχές του 1990
"Ο ουρανός που μας εφύλαξες": 'Εκθεση με έργα του Λευτέρη Οικονόμου από τις δεκαετίες '50-'80 στην Αμμόχωστο
Διοργανώνει το Πολιτιστικό Ίδρυμα Λευτέρη Οικονόμου
Παιχνίδια φαντασίας και ρεαλισμού στη νέα ατομική έκθεση του Γιώργου Αχιλλέως
Ο Γιώργος Αχιλλέως στην τέταρτη ατομική του έκθεση προσθέτει ακόμα ένα κεφάλαιο στο σωστικό του παραμύθι
Φωτογραφικές διαδρομές στη Λευκωσία στο Λεβέντειο Μουσείο
Το όλο εγχείρημα είχε ως αποτέλεσμα μια εις βάθος «εικονογράφηση» της κυπριακής πρωτεύουσας από το 1960 έως το 2004.
Φωτογραφική έκθεση για την Αμμόχωστο έρχεται στο λιμάνι Λεμεσού
Η έκθεση φέρει τον τίτλο «Όταν το όμορφο παρελθόν, συναντά το τραγικό παρόν»
Ένας σπανιότατος Πολ Γεωργίου κι ένας αριστουργηματικός Νικηφόρος Λύτρας σε δημοπρασία της CYPRIA στη Λευκωσία
Παρουσίαση των έργων μέχρι την 19η Ιουνίου στην Γκαλερί Κ
«Η Κύπρος του Χαμπή»: Αναδρομική έκθεση χαρακτικής του Χαμπή Τσαγγάρη
Τα εγκαίνια θα τελέσει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης
Ksoporti Art Weekend: Όλα όσα θα συμβούν στην Πάφο το τριήμερο
Χρήσιμες πληροφορίες για το τριήμερο 31 Μαΐου - 2 Ιουνίου
Για τέταρτη συνεχή χρονιά στην Κύπρο έκθεση από τη διεθνή φωτογραφική πλατφόρμα GuruShots
Στο Κέντρο Φωτογραφίας 6x6, στη Λεμεσό
Εικαστική εγκατάσταση του Μιχάλη Χαραλάμπους στο Κυπριακό Μουσείο
Αρχαιότητες από τις συλλογές του Tµήµατος Αρχαιοτήτων συµβιώνουν µε σύγχρονα έργα του εικαστικού