Θέατρο , News

Μία κινηματογραφική αφήγηση σε γκρο-πλαν

Η μεγάλη κυρία του θεάτρου Δέσποινα Μπεμπεδέλη ετοιμάζεται να μας εντυπωσιάσει ξανά επί σκηνής υποδυόμενη αυτήν τη φορά την ιστορική προσωπικότητα της ‘Φιλιώς Χαϊδεμένου’

Δημοσιεύτηκε στις 01 Μαρτίου 2017

Αν η ζωή της ήταν ταινία, θα ήταν σίγουρα ασπρόμαυρη και σκηνοθετημένη με τη ματιά του Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Ένα νοσταλγικό φιλμ, με υψηλής αισθητικής πλαν-σεκάνς, που με ρεαλισμό θα αφηγείται τη ζωή της, ανάμεσα στις μνήμες του παρελθόντος και του παρόντος της. Ένα ταξίδι μνήμης και ζωής, μεταξύ Νέας Σμύρνης, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, Κωνσταντινούπολης, από όπου κατάγονται οι γονείς της, Μυτιλήνης, χώρο γέννησης των παππούδων της, θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν, όπου γνώρισε τον αγαπημένο της Στέλιο-γι' αυτό διώχθηκε από τον ίδιο τον Κουν-, έπειτα τα χρόνια στο Λονδίνο, η ζωή στην Κύπρο και το Σατιρικό Θέατρο όπου σήμερα συνεχίζει να παίζει, να σκηνοθετεί και να διδάσκει.

Μία κινηματογραφική αφήγηση με γκρο-πλαν σε σκηνές όπου ερμήνευσε ρόλους που την καταξίωσαν και ο ιστορικός του θεάτρου θα καταγράψει στις σελίδες της ιστορίας. Από τον Ευριπίδη και τον Αισχύλο, μέχρι τον Τσέχοφ, τον Σαίξπηρ και τον Μπρεχτ με μία στάση στη 'Μάνα κουράγιο' που τόσο σημάδεψε την ίδια και όλους εμάς, νεότερους και παλαιότερους που είχαμε την τύχη να την απολαύσουμε. Η μεγάλη κυρία του θεάτρου, η εθνική μας τραγωδός, η αιώνια Εκάβη την οποία θα ερμηνεύσει και πάλι φέτος -για τέταρτη φορά στην καριέρα της- τον ερχόμενο Ιούλιο στο πλαίσιο του Πάφος2017.

Μια ζωή γεμάτη θέατρο
Στις 10 Φεβρουαρίου η Δέσποινα Μπεμπεδέλη έγινε 77. Μία ζωή γεμάτη θέατρο, παραστάσεις, μεγάλους και σπουδαίους ρόλους, σημαντικές και ιστορικές συνεργασίες. Μία γυναίκα ταυτισμένη με το θέατρο, που η Κύπρος έκανε αμέσως δικό της άνθρωπο. Μία ηθοποιός 'βαρέων βαρών. Από τις πρώτες ηθοποιούς σε Κύπρο και Ελλάδα. Δουλεύοντας μαζί της είναι σαν να δουλεύεις σαν καλός πιστός στη θρησκεία που λέγεται θέατρο' είχε πει για τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη ο Εύης Γαβριηλίδης.

Αυτή η θρησκευτική αφοσίωσή της επί σκηνής είναι ευδιάκριτη όπως ακριβώς και η ερμηνευτική της δεινότητα και ευελιξία να περνά από το δράμα και την Εκάβη, στη 'Μάνα Κουράγιο' του Μπρεχτ, στις τραγικές ηρωίδες του Ίψεν, στις κωμωδίες των Ρέππα-Παπαθανασίου και την ποπ φιγούρα της Ιοκάστης στην κωμωδία που ανέβασε το Σατιρικό το 2009. Οι νεότεροι τη γνώρισαν καλύτερα μέσα από την επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά του Mega 'Περί Ανέμων και Υδάτων', στο πλευρό του Θανάση Βέγγου χωρίς, όμως, να έχει σταματήσει λεπτό να ασχολείται με το θέατρο. Μία δουλειά που της έδωσε κατά κάποιον τρόπο το 'εισιτήριο' για να επιστρέψει ξανά στην Αθήνα, ενώ μερικά χρόνια πριν, το 1996, είχε ανακηρυχθεί ηθοποιός της χρονιάς για την ερμηνεία της στην παράσταση 'Χάρολντ και Μοντ'.

Η 'Φιλιώ Χαϊδεμένου'
Σήμερα, αυτή η σπουδαία ηθοποιός πρωταγωνιστεί σε μία παράσταση στην Αθήνα την οποία θα παρακολουθήσουμε τον Μάρτιο και στην Κύπρο. Μία παράσταση και ένας ρόλος που έρχονται να προστεθούν σε αυτό το μακρύ κατάλογο του βιογραφικού της και θα παραμείνουν στην ιστορία. Πρόκειται για την παράσταση που βασίζεται στη ζωή της Μικρασιάτισσας Φιλιώς Χαϊδεμένου που μέχρι την ηλικία των 108 ετών κράτησε ζωντανή τη μνήμη του τόπου και του ξεριζωμού. Από την 1η μέχρι τις 8 Μαρτίου θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη σε ένα ρόλο-ζωής για τον οποίο γράφτηκαν ήδη διθυραμβικές κριτικές στην Αθήνα, όπου υποδύεται μία εμβληματική προσωπικότητα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, τη Μικρασιάτισσα Φιλιώ Χαϊδεμένου.

ΔΕΣ ΕΔΩ: ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ "ΦΙΛΙΩ ΧΪΔΕΜΕΝΟΥ" ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Η παράσταση βασίζεται στο βιβλίο της 'Γιαγιάς Φιλιώς' που φέρει τον τίτλο 'Η διαθήκη της Ιωνίας - Τρεις αιώνες μια ζωή' και εκδόθηκε στην Αθήνα το 2005 διασκευασμένο από την Άντρη Θεοδότου. Ο σπουδαίος Έλληνας κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος έγραψε για την παράσταση 'Φιλιώ Χαϊδεμένου' και για την ερμηνεία της Δέσποινας Μπεμπεδέλη: 'Αλλά στο όλο αξιόλογο θέαμα και ακρόαμα κυριαρχεί η παρουσία της Δέσποινας Μπεμπεδέλη. Μιας μεγάλης Κυρίας της ελληνικής υποκριτικής τέχνης. Η κίνηση, ο ρυθμός, ο ψυχισμός, το λυρικό στοιχείο, η ειρωνεία, ο κλαυσίγελος, τα όρια του τραγικού καθιστούν την ερμηνεία της πήχη ανυπέρβλητο θεατρικής τεχνικής και συναισθηματικής απογείωσης. Αν επιθυμείτε να διαθέτετε υπόδειγμα της τέλειας αίσθησης του ελληνικού ρυθμού της γλώσσας και της μητρικής ελληνικής ενδοχώρας, δείτε τη'.

Σχετικά

Ατζέντα
November 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Όλη η ατζέντα

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις το email σας!

Eγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις στο email σας!

Close