Δημοσιεύτηκε στις 03 Σεπτεμβρίου 2019
«Προϋπόθεση για να μπούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση περί δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι να αναγνωρίσετε ότι νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι η Βρετανία και όχι η Ελλάδα» δηλώνει στην εφημερίδα «Τα Νέα» η εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, απαντώντας στο αίτημα του Κυριάκου Μητσοτάκη για δανεισμό των Γλυπτών στην Αθήνα.
Σχολιάζοντας την πρόταση Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον Μπόρις Τζόνσον, δηλώνει ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Βρετανικό Μουσείο και όχι από τη βρετανική κυβέρνηση.
«Οι Επίτροποι (Trustees) του Μουσείου θα εξετάσουν οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού για οποιοδήποτε τμήμα της συλλογής. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει απευθείας επικοινωνία από τις ελληνικές Αρχές σχετικά με την πρόταση που υποβλήθηκε το Σαββατοκύριακο», αναφέρει η εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου Χάνα Μπόλτον. Η ίδια υπογραμμίζει, εξάλλου, ότι «οποιοδήποτε δάνειο από τη συλλογή μας είναι θέμα των Επιτρόπων του Μουσείου, ενός αυτοδιοικούμενου οργάνου, και όχι της βρετανικής κυβέρνησης», καθιστώντας σαφές ότι το αίτημα πρέπει να υποβληθεί στο Μουσείο. Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι «προϋπόθεση για οποιονδήποτε δανεισμό είναι η αποδοχή ότι η ιδιοκτησία των αντικειμένων ανήκει στους Επιτρόπους και στο Μουσείο».
Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» ζήτησε επίσης από την Ντάουνινγκ Στριτ το σχόλιο της πάνω στην πρόταση Μητσοτάκη για δανεισμό των Γλυπτών με αντάλλαγμα την παραχώρηση άλλων αρχαιολογικών θησαυρών.
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου. Οι επισκέπτες μπορούν να τα βλέπουν δωρεάν. Εκτίθενται εδώ και περισσότερο από 200 χρόνια και εκατομμύρια άνθρωποι από όλον τον κόσμο τα έχουν επισκεφθεί. Οι αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά λαμβάνονται από τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις» απάντησε ο εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού.
Πηγή: www.lifo.gr
Σχετικά
Emotions: Ατομική έκθεση της Ελευθερίας Γεωργιάδου στην Έγκωμη
Την πρώτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Emotions» παρουσιάζει από τις 23 Νοεμβρίου η Ελευθερία Γεωργιάδου, σε γνωστό ιατρείο στην Έγκωμη
Πάμε για "Μια μέρα στο αεροδρόμιο Λευκωσίας"
Μια εμβυθιστική ψηφιακή αναπαράσταση του Διεθνούς Αεροδρομίου Λευκωσίας όπως ήταν το 1968 παρουσιάζεται στην έκθεση «Κύπρος Νήσος»
Η Λευκωσία 2030 τιμά τη Δημοκρατία
Την έκθεση «Η Τέχνη στη Δημοκρατία» εγκαινίασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης
OTHONI: Σειρά δημοσίων εικαστικών παρεμβάσεων από το Λευκωσία 2030
Η σειρά αποτελεί σύλληψη και επιμέλεια του εικαστικού PASHIAS
«Κάνθος - Στο μεταίχμιο της ιστορίας»: Η νέα προσωρινή έκθεση στη Λεβέντειο Πινακοθήκη
Τα έργα τέχνης που εκτίθενται διανύουν μια χρονική περίοδο από τη δεκαετία του 1940 μέχρι τις αρχές του 1990
Ρεσιτάλ πιάνου «Ίχνη Φωτός» στην 33η ετήσια εκδήλωση εις μνήμην Κωνσταντίνου Λεβέντη
Μια εκδήλωση γεμάτη μουσική και φως
Raw Materials: Ατομική έκθεση έργων του Έλληνα εικαστικού Νίκου Μόσχου
Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κυπριακό κοινό στη γκαλερί Stand in Line
"Ο ουρανός που μας εφύλαξες": 'Εκθεση με έργα του Λευτέρη Οικονόμου από τις δεκαετίες '50-'80 στην Αμμόχωστο
Διοργανώνει το Πολιτιστικό Ίδρυμα Λευτέρη Οικονόμου
Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας προγράμματος «Face Forward… into my home»
Η έκθεση και το πρόγραμμα εντάσσονται στο Παράλληλο Πρόγραμμα του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας
”Conscious Mapping”: Η εικαστική εξερεύνηση ενός καινοτόμου πολεοδόμου και καλλιτέχνη
Η Gallery 45 παρουσιάζει την ατομική έκθεση «Conscious Mapping» του καλλιτέχνη Ιάκωβου Λοΐζου
Hasta: Η νέα ατομική έκθεση του Έλληνα εικαστικού Κώστα Λάβδα
Με ιδιαίτερη χαρά η γκαλερί Stand in Line παρουσιάζει ατομική έκθεση έργων του Έλληνα σύγχρονου εικαστικού Κώστα Λάβδα, με τίτλο “Hasta”
Διάλεξη από τον κορυφαίο Έλληνα γλύπτη Κώστα Βαρώτσο στην Κύπρο
«Τέχνη: Φύση, Αστικός Χώρος, Ιστορία» από τη Λευκωσία 2030