Δημοσιεύτηκε στις 29 Νοεμβρίου 2013
Λέει η καλιτέχνις για τη νέα της δουλειά: Η λέξη σχέδιο είναι το ουδέτερο του ουσιαστικοποιημένου αρχαίου επιθέτου σχέδιος που σημαίνει πλησίον, κοντινός ή προσωρινός, αυτοσχέδιος. Από το ίδιο επίθετο προέρχεται και το επίρρημα σχεδόν που απαντάται συχνά στην Ιλιάδα. Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Δρατζίδη στο κείμενό του Το Σχέδιο ως Σχεδία, η λέξη σχεδόν χρησιμοποιείται μόνο σε πολεμικά συμφραζόμενα, πράγμα που μας επιτρέπει να ισχυριστούμε ότι πρόκειται περί γνήσιου πολεμικού όρου και δηλώνει τρόπο: οι Αχαιοί στην Ιλιάδα πολεμούν εκ του σύνεγγυς , από κοντά, με ακόντιο ή ξίφος σε αντίθεση με τους Τρώες που πολεμούν εκ του μακρόθεν. Το πλεονέκτημα του εκ του συστάδην πολέμου είναι η μεγαλύτερη ακρίβεια και συνεπώς η αποτελεσματικότητα που οδηγά στην ισχύ. Το επίθετο σχέδιο, σχεδία, σχέδιον αποχτά τοπική σημασία στην Οδύσσεια. Η σχεδία είναι μία αυτοσχέδια κατασκευή που επιτρέπει την επιβίωση και γι’ αυτό το λόγο γίνεται έμμεσα το μέσον καθυπόταξης της φύσης και της νίκης κατά του θανάτου. Στη μοντέρνα καθημερινότητα ο όρος σχέδιο περιορίζεται στον καθορισμό του τρόπου για την πραγματοποίηση ενός σκοπού και ειδικά στον χώρο της τέχνης αποτελεί ως επί τω πλείστο προπαρασκευή για την εκτέλεση ενός πιο ολοκληρωμένου δημιουργήματος. Προσωπικά εντούτοις, παρακινούμενη από μία επιθυμία για ειλικρίνεια, και πιστή στα δικά μου βιώματα με τις εκρηκτικές τους διαθέσεις, απαίτησα την ολοκλήρωση με έναν τρόπο άμεσο και σπλαγχνικό που θεώρησα ότι μόνο το σχέδιο με τις εγγενείς δυναμικές του ιδιότητες θα μπορούσε να εκφράσει. Έτσι, τα σχέδιά μου δεν λειτουργούν σαν προπαρασκευές αλλά είναι ανεξάρτητες οντότητες - πρότυπα για ένα πόλεμο εκ του σύνεγγυς με τη ζωή, σχεδίες-όργανα για καθυπόταξη και αναπροσανατολισμό της ίδιας μου της φύσης. Άλλοτε παράγωγα έκτακτων καταστάσεων όπου σαν αρχαίος πολεμιστής καλούμαι να δράσω ανάλογα με την ανάγκη της στιγμής και να αφεθώ χωρίς φόβο στην διαδικασία της αυτογνωσίας ˙ άλλοτε όργανα αυτοσχεδιασμού που μου επιτρέπουν να επιπλέω, να πλέω και να θριαμβεύω επί του αργού θανάτου. Το κάθε σχέδιο λοιπόν αποτελεί ένα αυτοτελές κομμάτι που έχει σκοπό του την απευθείας σύλληψη διαθέσεων, των αέναα μεταβαλλόμενων και συχνά καθοριστικών.
-
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Διάτοπος
03 Δεκεμβρίου - 29 Δεκεμβρίου 2013
Σχετικά
Emotions: Ατομική έκθεση της Ελευθερίας Γεωργιάδου στην Έγκωμη
Την πρώτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Emotions» παρουσιάζει από τις 23 Νοεμβρίου η Ελευθερία Γεωργιάδου, σε γνωστό ιατρείο στην Έγκωμη
Ρεσιτάλ πιάνου «Ίχνη Φωτός» στην 33η ετήσια εκδήλωση εις μνήμην Κωνσταντίνου Λεβέντη
Μια εκδήλωση γεμάτη μουσική και φως
Raw Materials: Ατομική έκθεση έργων του Έλληνα εικαστικού Νίκου Μόσχου
Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κυπριακό κοινό στη γκαλερί Stand in Line
Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας προγράμματος «Face Forward… into my home»
Η έκθεση και το πρόγραμμα εντάσσονται στο Παράλληλο Πρόγραμμα του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας
”Conscious Mapping”: Η εικαστική εξερεύνηση ενός καινοτόμου πολεοδόμου και καλλιτέχνη
Η Gallery 45 παρουσιάζει την ατομική έκθεση «Conscious Mapping» του καλλιτέχνη Ιάκωβου Λοΐζου
Στο ξενοδοχείο Almyra θα λάβει χώρα μια συναρπαστική, ομαδική έκθεση
Το Almyra σε συνεργασία με την Isnotgallery, φιλοξενεί την ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης «Μεταμόρφωσις | Metamorphosis»
Η έκθεση "Ζωή με τους Γύπες" στην Λεβέντειο Πινακοθήκη
Εντυπωσιακές φωτογραφίες και προβολή ντοκιμαντέρ
Μία ξεχωριστή έκθεση με έργα από τους μαθητές της σχολής Art Strokes Studio
Η έκθεση περιλαμβάνει από πίνακες ζωγραφικής έως και μοναδικές κατασκευές από πηλό.
«My Way»: Μια ματιά στον πολύχρωμο κόσμο της Nicola Michael
Η έκθεση «MY WAY» είναι μια πρόσκληση να μπούμε στον πολύχρωμο κόσμο της
Εικαστική εγκατάσταση του Μιχάλη Χαραλάμπους στο Κυπριακό Μουσείο
Αρχαιότητες από τις συλλογές του Tµήµατος Αρχαιοτήτων συµβιώνουν µε σύγχρονα έργα του εικαστικού
Λευκωσία: Άνθρωποι και Τόποι: Φωτογραφική διαδρομή στην περίοδο 1950-1960
Στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας