Top Stories , Arts & Culture

2013: Αποτίμηση της θεατρικής χρονιάς

Μπορεί να ξεκίνησε με οικονομικό shock η χρονιά, αλλά στο θεατρικό τοπίο το πλήθος και προπαντός η πολυμορφία που έχουμε δει, προσυπογράφει εξελίξεις και δημιουργία επιτέλους κάποιων ρευμάτων στο χώρο

Δημοσιεύτηκε στις 08 Ιανουαρίου 2014

Θεατρικοί πειραματισμοί σε εξέλιξη...:

Faust σκηνοθεσία Στέφανου Δρουσιώτη. Νεανική απειρία κι ανολοκλήρωτο δραματουργικά, είχε όμως ωραία αισθητική και υποσχόμενη τεχνική.

Μήδεια σκηνοθεσία Παναγιώτη Λάρκου. Τολμηρή και ριψοκίνδυνη άποψη, αλλά με πάθος και αφοσίωση.

Ινκόγκνιτο Στέλας Φυρογένη/Γιώργου Χριστοδουλίδη. Άρχισε σαν πειραματικό μουσικό θέαμα που άνοιξε δρόμο, βραβεύτηκε, εξελίχτηκε και εγκαινίασε μία επιτυχημένη πρακτική στον ΘΟΚ, αυτήν των επαναλήψεων, ελκύοντας καινούργιο κοινό.

Κάλι-Καντζάρ & ΣΙΑ! σκηνοθεσία Λέα Μαλένη. Μιούζικαλ κυπριακής κοπής που εντυπωσιάζει τους μικρότερους, κι ας κουράζει τους μεγαλύτερους, πάντως μετρά σαν επιτυχία που μάλιστα επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά, και είναι ελάχιστες τέτοιες συνέχειες.

Μανώλης σκηνοθεσία Άγι Πάικου. Λιτή κι ευαίσθητη εκδοχή του μονόπρακτου του Κύπριου συγγραφέα Γιώργου Νεοφύτου, που απογείωσε ανεπανάληπτα την ερμηνεύτρια Ιωάννα Σιαφκάλη, το έργο και το μικρό και συμπαθέστατο νέο χώρο "Εστία".

Παλτό ομάδα Paravan/Διομήδης Κουφτερός. Η πιο 'βιωματική' μεταφορά κλασικού διηγήματος σε χορο-δραματοποιημένο, dark και site-specific θέαμα στο άδειο κέντρο της χώρας…

Ράους: Ουστ από δω σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου. Κεφάτο φινίρισμα σε ελληνικό χιούμορ, με φοβερή μουσική έμπνευση και σκηνοθεσία που επιτυγχάνει διάνα. Σαν καλοκαιρινό δυνατό κοκτέιλ που χτυπά!

 

Νέα Κυπριακή θεατρική συγγραφή

Ξεκινώντας με ένα προσωπικό σχόλιο, με αφορμή το θεατρικό έργο "Ο Διακόπτης" –πρόκειται για εξαιρετική εμπειρία να ανεβαίνει το θεατρικό που έγραψες με χίλια re-writes και διορθώσεις μέχρι και το τέλος, κι είναι αυτό που αναζητούν όλοι, νέοι και ώριμοι, φερέλπιδες συγγραφείς του θεάτρου. Από την άλλη, φέτος ανταποκρίθηκε για πρώτη φορά ο ΘΟΚ και μαζί με το Κυπριακό Κέντρο Θεάτρου επέλεξαν, επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν πρόσφατα σε οργανωμένη βάση 14 νέα θεατρικά, με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση. Έτσι γεννιέται ένας νέος θεσμός, το "PLAY" και πεθαίνει ένας προηγούμενος, αυτός των βραβεύσεων κυπριακού έργου που καταργείται πια σαν 'απηρχαιωμένος'. Επιπλέον ο ΘΟΚ δεσμεύτηκε να διαλέξει δύο έργα να ανεβάσει και προωθεί και άλλους θιάσους/ομάδες να επιλέξουν με σταθερό κίνητρο επιχορήγησης. Επιτέλους μια σοβαρότερη αντιμετώπιση!

 

Αξιόλογες φιλοξενίες

Φεύγουσα κόρη σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη. Μια συγκινητική εμπειρία σπάνιας αισθητικής, μουσικής και ερμηνείας με πρωταγωνιστές την εξαιρετική Ρηνιώ Κυριαζή και τον κλαρινετίστα Μανούσο Πλουμίδη, που μας παρουσίασε το "Ριάλτο".

Αντιγόνη σκηνοθεσία Ατέλ Χακίμ/Εθνικό Θέατρο Παλαιστίνης. Το τολμηρότερο σκηνοθετικό διάβασμα αρχαίου κειμένου, με μια άκρως πολιτική προσέγγιση που φαντάζει απόλυτα "φυσιολογική" και μας άφησε άφωνους με τη δύναμη και την ευθύτητά του.

 

The commercials

Άρχισε εδώ και ένα-δύο χρόνια το "πανηγύρι" των εμπορικών επιτυχιών από τους τηλεοπτικούς αστέρες, μια τάση που εδραιώθηκε, αυξάνεται και πληθύνεται. Προσφέρει εύκολο γέλιο και thrill μεν, αλλά δεν ζητά κρατικές επιχορηγήσεις δε. Σας θυμίζω επιγραμματικά:

Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα, Κοτζιακάρο τέζα και Ου Χριστός! του Λώρη Λοϊζίδη και της εταιρείας του Pirasmos, στο θέατρο Πάνθεον.

Άνδρες Γέρημοι για Όλα από το θίασο του Χάρη Κκολού σε σκηνοθεσία Κώστα Καζάκα. ... και μη χειρότερα και Κορίτσια Ημερολογίου από τον Γιώργο Τσιάκκα και την εταιρεία του, Θέατρο Λέξη.

Σχετικά

Ατζέντα
November 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Όλη η ατζέντα

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις το email σας!

Eγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις στο email σας!

Close