Δημοσιεύτηκε στις 04 Ιανουαρίου 2013
Με μια ιδιαίτερη θεματολογία, η νέα ταινία του Paul Thomas Anderson έρχεται στις κινηματογραφικές αίθουσες φορτωμένη με πολλές περγαμηνές. Πρόκειται για το πρώτο φιλμ του 42χρονου Αμερικανού σεναριογράφου και σκηνοθέτη, μετά το αριστουργηματικό ‘There Will Be Blood’ το 2007. Είναι τελικά το ‘The Master’ μια ανεπίσημη σκιαγράφηση της Σαϊεντολογίας; Συνέντευξη στον Dave Calhoun του Check In London.
Έχει γίνει πολύς λόγος για τη σχέση της ταινίας σου με τη Σαϊεντολογία. Αυτό είναι κάτι που σε διασκέδασε, σε ξένισε ή σε αποπροσανατόλισε;
Όλα τα παραπάνω! Για κάποιο λόγο η λέξη «Σαϊεντολογία» κάνει τα αφτιά των ανθρώπων να μεγαλώνουν, τα μάτια τους να πετάγονται προς τα έξω και μια μικρή κεραία να βγαίνει από τα κεφάλια τους! Φοβήθηκα ότι η ταινία ξεκίνησε να παίρνει άλλες διαστάσεις από αυτές που αρχικά θέλαμε. Ευτυχώς, κάναμε κάποιες ιδιωτικές προβολές τον Αύγουστο και κανείς δεν μιλούσε πια για Σαϊεντολογία, αλλά για τους χαρακτήρες.
Έχεις πει στο παρελθόν ότι ο χαρακτήρας του Freddie Quell (Joaquin Phoenix), αυτού του μοναχικού ανθρώπου που ακολούθησε τον Lancaster Dodd (Philip Seymour Hoffman) και την οργάνωση The Cause, δημιουργήθηκε πρώτος. Αληθεύει;
Ναι, αληθεύει. Για αρκετό διάστημα, η ταινία ήταν ένα παζλ ιδεών και εικόνων. Ειδικά ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Freddie, ενός ναύτη που όταν επιστρέφει χαμένος από τον πόλεμο, συνειδητοποιεί ότι το ‘σπίτι’ του βρίσκεται στη θάλασσα και όχι στη στεριά. Κάτι έλειπε όμως από την πλοκή. Η ιστορία άρχισε να ‘δένει’ όταν ο Lancaster Dodd, o ‘Master’ δηλαδή, εντάχθηκε σε αυτήν.
Η ανάθεση του ρόλου του Lancaster στον Philip Seymour Hoffman ήταν από την αρχή δεδομένη. Ίσχυε το ίδιο και για τον Joaquin Phoenix;
Βρισκόμουν στη διαδικασία της συγγραφής τού ‘The Master’ όταν ο Joaquin κινηματογραφούσε με τον Casey Affleck το ‘I’m Still Here’. Θυμάμαι μιλούσαμε με τον Philip και λέγαμε ‘για πόσο καιρό πιστεύεις ότι θα το κάνει ακόμα αυτό;’. Έκαναν γυρίσματα για έξι με οκτώ μήνες. Είχε αφήσει και εκείνα τα περίεργα μούσια. Έτσι προσέγγισα τον Jeremy Renner για το ρόλο του Freddie. Τελικά όμως κατέληξα να δουλεύω με τον Joaquin.
Η ερμηνεία του στην ταινία ήταν πολύ σφαιρική. Πρέπει να πήρε το ρόλο σε εντελώς διαφορετικά πεδία από αυτά που αρχικά είχες φανταστεί…
Δεν μπορώ να θυμηθώ καν πώς είχα φανταστεί το ρόλο του αρχικά. Η ερμηνεία του Joaquin διέγραψε αυτόματα οποιαδήποτε σκέψη είχα για τον Freddie προηγουμένως.
Αλήθεια, πώς προσεγγίζεις ηθοποιούς όπως τον Daniel Day-Lewis στο ‘There Will Be Blood’ και τον Joaquin Phoenix;
Είμαι αρκετά ευαίσθητος και ειλικρινής απέναντί τους. Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις σε έναν ηθοποιό, είναι να τον κρατάς στο σκοτάδι. Αυτό τους τρελαίνει. Να κάνεις για παράδειγμα σαράντα shots για μια σκηνή, που θα μπορούσε να γίνει με έναν ή δύο τρόπους. Οφείλεις ως σκηνοθέτης να εξηγείς στον ηθοποιό τι συμβαίνει γύρω του.
Σχετικά
Οι νέες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στους κινηματογράφους
Τι νέο παίζει στις αίθουσες
Φεστιβάλ κυπριακών ταινιών στην Αγία Νάπα με ελέυθερη είσοδο
Τέσσερις αξιόλογες ταινίες κυπριακής παραγωγής
Netflix: 5 καινούργιες απολαυστικές χριστουγεννιάτικες ταινίες
Οι νέες προσθήκες που μας βάζουν στο κλίμα των γιορτών
Lady Gaga: Θα παίξει στη 2η σεζόν του Wednesday
Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται τα γυρίσματα στην Ευρώπη
Επιστρέφει η Bridget Jones για τέταρτη και τελευταία φορά
Όλα είναι διαφορετικά στην ταινία με τίτλο «Mad About the Boy»
"The Room Next Door": Η νέα ταινία που θα προβάλεται στο Πάνθεον
Με τις Tilda Swinton και Julianne Moore
Οι νέες ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα
Τι νέο παίζει στους κινηματογράφους
Anora
Το φιλμ του Sean Baker που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα του 77ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών
Conclave
Θρίλερ γεμάτο ανατροπές που εισχωρεί στο Βατικανό για να παρακολουθήσει τις μυστικές διαδικασίες εκλογής του Πάπα