Δημοσιεύτηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2018
Η Νέα Σκηνή του ΘΟΚ εγκαινίασε την καινούρια θεατρική σεζόν με το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη ‘Ο ήχος του όπλου’, το οποίο θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα της νεοελληνικής δραματουργίας σε σκηνοθεσία Άδωνι Φλωρίδη.
Ένα έργο, το οποίο γράφτηκε με υλικό βασισμένο στην ελληνική πραγματικότητα πριν από περίπου 30 χρόνια και έρχεται να ‘συνομιλήσει’ με το κυπριακό κοινό σήμερα. Το εγχείρημα δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο, αφού ο Άδωνις Φλωρίδης κρατά σταθερή αυτήν τη λεπτή γραμμή συνομιλίας ανάμεσα στο 1985, οπότε και εκτυλίσσεται η ιστορία, με το σήμερα. Ρεαλιστική σκηνική αφήγηση, ξεκάθαρη ανάλυση της ψυχοσύνθεσης των ηρώων που επηρεάζεται έμμεσα από το πολιτικό κλίμα απογοήτευσης της εποχής. Μέσα σ’ ένα σπίτι μια μάνα συναντιέται με τον 19χρονο γιο της, που έχει έναν ολόκληρο χρόνο να τον δει, ενώ έξω από αυτό επικρατεί μια πανηγυρική προεκλογική ατμόσφαιρα.
Ένας ήχος όπλου, που δεν ακούγεται ποτέ κι όμως θα ανατρέψει όλα τα γεγονότα μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Ένα όπλο που λειτουργεί ως ‘τρομοκράτης’, αλλά και ‘κινητήριος δύναμη’, που θα φέρει τους ήρωες στα όρια νευρικής κρίσης. Η ωριμότητα της ηλικίας του Γιώργου Αναγιωτού στάθηκε εμπόδιο στην ενσάρκωση του ρόλου ενός 19χρονου. Από την άλλη, η Ράνια Σχίζα αποδίδει μαεστρικά τον ρόλο της μητέρας που καταφεύγει στο ποτό, ζει σε ένα παγωμένο γάμο, με μία κόρη με βαριά κατάθλιψη και την ίδια να αναζητά καταφύγιο και ελπίδα διαφυγής στον γιο της.
Σπουδαίος στην παράσταση είναι ο Ανδρέας Κουτσόφτας στον ρόλο του Γιαννούκου που κατορθώνει να αναπτύξει όλα εκείνα τα υποκριτικά μέσα, ώστε να αποδώσει έναν ήρωα που προσπαθεί να ξεφύγει από το πλαίσιο της ανήλικης φάσης της ζωής του και να μεταπηδήσει στην ανεξαρτησία του. Δύναμή του ένα όπλο, το οποίο θα αποβεί μοιραίο στο τέλος της παράστασης, χωρίς να εκπυρσοκροτήσει ποτέ.
Μία παράσταση γροθιά στο στομάχι, που στέκεται μπροστά στο θεατή ως ένας καθρέφτης του εαυτού του και λειτουργεί ως αντικατοπτισμός της σημερινής πραγματικότητας, με πολύ καλές ερμηνείες που μεταφέρει στο σήμερα το κλίμα του 1985 στην Ελλάδα και γενικότερα εκείνον τον θάνατο του ονείρου της σύγχρονης εποχής.
Σχετικά
16 μελοποιημένα κείμενα σε μια ιδιαίτερη θεατρική μουσική παράσταση
Πάμε να δούμε τις εικόνες της ζωής μας
Η μουσικοθεατρική παράσταση "Ατελείωτες μορφές ενός μεγαλείου" ταξιδεύει από την Αθήνα στην Κύπρο
Μία συνύπαρξη του τότε, του τώρα και του μετά, σε μία θεατρική μουσική παράσταση
Το θέατρο Piccolo παρουσιάζει την νέα του θεατρική παράσταση «Μια Φούστα Παραμύθκια»
Μια μαγική θεατρική εμπειρία που υπόσχεται να ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους
Η Χριστιάνα Αρτεμίου θα γίνει "Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ΄ τη γη"
Μια γνήσια κωμωδία υψηλής αισθητικής σε σκηνοθεσία Ναστάζιας Χριστοδούλου
Τα αποτελέσματα του 37oυ Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου
Διακρίσεις για τις Καλύτερες Παραστάσεις
"Το Τικ και το Τακ": Μια παράσταση με πρωταγωνιστές δύο γαϊδαράκους που θα λατρέψουν τα παιδιά
Η Animagnet παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κύπρο την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας θεατρική παράσταση
«Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν» για δύο ακόμα παραστάσεις την παραμονή Χριστουγέννων
Μετά την επιτυχία των τριών πρώτων παραστάσεων το Διεθνές Φεστιβάλ Λευκωσίας προσθέτει δύο ακόμα παραστάσεις
Παράταση παραστάσεων για το έργο Διδώ/Ελίσσα ή μια περιπλανώμενη ιστορία
Στην Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη
Συνεχίζει το ταξίδι της, στην Λάρνακα, η παραγωγή της Σκηνής 018 «Ομήρου Οδύσσεια»
Σε διασκευή και σκηνοθεσία Παναγιώτη Λάρκου
5 θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις πριν το τέλος του 2024
Τα έργα που ξεχωρίσαμε και θέλουμε να παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα
Η αίθουσα της Νέα Σκηνής του ΘΟΚ μετονομάζεται σε "Νέα Σκηνή Νίκος Χαραλάμπους"
Θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση ονοματοδοσίας τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου
«Η Κίτρινη Ταπετσαρία» επιστρέφει στο Κτήριον 53
Ένα σημαντικό πρώιμο έργο της αμερικανικής φεμινιστικής λογοτεχνίας