Δημοσιεύτηκε στις 18 Ιανουαρίου 2019
Η Χριστίνα Κωνσταντίνου πρωταγωνιστεί στη νέα παραγωγή της θεατρικής ομάδας Persona και συμμετέχει στη συγγραφική ομάδα του έργου «Η πολύχρωμη ιστορία της Φρίντα Κ.» σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Λέας Μαλένη.
Μιλήσαμε μαζί της για όλο αυτό το ταξίδι, τη δημιουργία της παράστασης και τη Φρίντα Κάλο του χθες και του σήμερα.
Πως γεννήθηκε η ιδέα για αυτή την πρωτότυπη παράσταση;
Η περίπτωση ή μάλλον το φαινόμενο Φρίντα Κάλο είναι ένα θέμα που προσωπικά με απασχολεί χρόνια τώρα. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις ανθρώπων που διαμόρφωσαν και καθόρισαν την Ιστορία με τη στάση ζωής τους και το έργο τους. Η αρχική ιδέα ήταν να παρουσιάσουμε την βιογραφία της Φρίντα. Στην πορεία προέκυψε εκείνο τα βασανιστικό και αμείλικτο «Γιατί;», τι καινούργιο έχουμε να πούμε με αυτό τον τρόπο; Η ζωή της έχει παρουσιαστεί στη μεγάλη οθόνη αλλά και άπειρες φορές στη σκηνή (πρόσφατα και στην Κύπρο με τη μορφή μονολόγου) που δεν θέλαμε να σταθούμε σ’ αυτό. Είχαμε ανάγκη με τον Παναγιώτη και τη Λέα που γράψαμε μαζί το έργο να αφουγκραστούμε τη Φρίντα στο σήμερα. Τι έχει να πει; Πώς το έργο της αλλά και η προσωπικότητά της επικοινωνείται τώρα; Ποια είναι τα κομβικά σημεία στη ζωή της που την καθόρισαν; Γεννήθηκε λοιπόν από το κείμενο και δημιουργήθηκε επί σκηνής ένα πάντρεμα του σύγχρονου ρεαλιστικού κόσμου με τον κόσμο της Φρίντα το οποίο ενθουσιάζει το κοινό μέχρι στιγμής και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό.
Ποιος ήταν ο στόχος σας δημιουργώντας αυτό το έργο και τι θα δούμε επί σκηνής;
Ο στόχος είναι να καταθέσουμε την μεγαλύτερη δόση αλήθειας που έχουμε κι αντέχουμε. Την αλήθεια της Φρίντα αλλά και του σύγχρονου ανθρώπου που σήμερα όσο ποτέ είναι μπερδεμένος, αποπροσανατολισμένος και βυθισμένος στο μικρόκοσμό του. Είναι η Φρίντα ακόμη ικανή να ξεκλειδώσει σκέψεις και συναισθήματα; Να εμπνεύσει; Ή είναι απλώς ένα τετριμμένο σουβενίρ με τα χαρακτηριστικά ενωμένα φρύδια και τα λουλούδια στα μαλλιά; Αυτό που θα δείτε επί σκηνής δυστυχώς δεν είμαι σε θέση να το περιγράψω. Αυτή είναι και η κατάρα του ηθοποιού άλλωστε. Ποτέ δεν θα μπορεί να έχει ολοκληρωμένη εικόνα αυτού που οι θεατές βλέπουν και βιώνουν εκείνη τη στιγμή… Αλλά φήμες λένε πως είναι μια παράσταση γεμάτη μαγικές εικόνες, εναλλαγές, ανατροπές, ευαίσθητες και επί της ουσίας ερμηνείες, χιούμορ και συγκίνηση.
Ερμηνευτικά πως προσέγγισες αυτή την προσωπικότητα;
Με λαχτάρα μικρού παιδιού! Διάβασα και μελέτησα πάρα πολύ τη ζωή της, τα ημερολόγιά της, την αλληλογραφία της, τους πίνακες της, διάφορα βιβλία και βιογραφίες, ντοκιμαντέρ. Προσπάθησα πολύ ώστε να πάω εγώ σ’ αυτήν μιας και είναι υπαρκτό πρόσωπο κι όχι να την προσαρμόσω σ’ εμένα, όπως μπορεί να γίνεται άλλες φορές με ρόλους ρεπερτορίου. Είναι ίσως η πιο όμορφη διαδρομή που έκανα ως ηθοποιός αλλά και ως δημιουργός μέχρι στιγμής.
Τι έχει να δώσει αυτή η παράσταση στον θεατή;
Πέρα από τη μαγεία, τις εικόνες κι όλη αυτή την τέρψη των οφθαλμών και των ώτων που συνήθως φέρουν οι σκηνοθετικές δουλειές της Λέας Μαλένη, ο κάθε θεατής θα πάρει αυτό που ο ίδιος αντέχει να πάρει. Η παράσταση πραγματεύεται ποικίλα καίρια και διαχρονικά ζητήματα. Το κεντρί όμως πάντα μπαίνει πάντα στο εκάστοτε ευαίσθητο σημείο του καθενός από μας.
Γιατί θεωρείς ότι είναι τόσο επίκαιρη σήμερα η Φρίντα Κάλο;
Για χίλιους δυο λόγους! Πρώτον ήταν τόσο απενοχοποιημένη σεξουαλικά, πολιτικά, πνευματικά σε μια εποχή και μια κοινωνία ακραία συντηρητική. Δεύτερον διεκδίκησε το δικαίωμα στη ζωή όσο λίγοι άνθρωποι. Και τρίτον ήταν, ανεπιτήδευτη, τρομερά ενδιαφέρουσα, απρόβλεπτη αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα ήταν αληθινή! Τόσο στο έργο όσο και τη ζωή της.
Ποια στοιχεία της Φρίντα Κάλο θαυμάζεις και γιατί;
Το πάθος της, την ορμητικότητά της, τον τρόπο που έβριζε, που έπινε, που κάπνιζε, την επιθυμία της για το ακατόρθωτο, την αγάπη της για τη ζωή, τη φύση, τα ζώα και τους ανθρώπους.
Πως πιστεύεις ότι θα αντιμετώπιζε σήμερα αν ζούσε η Φρίντα Κάλο όλη αυτή τη φρενίτιδα για τη ζωή και το έργο της;
Όπως η Ιησούς τον ναό του Σολομώντα…
Τελικά η ζωή ξεπέρασε την τέχνη της ή το αντίθετο;
Για μένα το ένα δεν μπορεί να ξεπεράσει το άλλο ή να συγκριθεί έστω. Είναι άδικο για την ίδια να θεωρείται η τέχνη της υποδεέστερη της ζωής της. Άλλωστε η ζωή ενός καλλιτέχνη, ο τρόπος που δρα, που σκέφτεται, που αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του αποτυπώνεται στην τέχνη του… Η τέχνη της Φρίντα ενισχύθηκε από την ομολογουμένως ενδιαφέρουσα και δύσκολη ζωή της, αλλά αν δεν ήταν αληθινή καλλιτέχνης όλο αυτό δεν θα το μετουσίωνε σε τέχνη. Το πολύ να έφτιαχνε πετυχημένα εντσιλάδας και φαχίτας…
Η παράσταση συνεχίζει στο Wherehaus 612 κάθε Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή, στις 20.30 μέχρι 30 Ιανουαρίου.
Επιπλέον παραστάσεις Παρασκευή 18 και 25 Ιανουαρίου στις 21:00.
Εισιτήρια: www.tickethour.com.cy και σε όλα τα υποκαταστήματα ACS Couriers
Πληρ. 77777040 και 70000138
Διάρκεια παράστασης: 85 λεπτά
Σχετικά
16 μελοποιημένα κείμενα σε μια ιδιαίτερη θεατρική μουσική παράσταση
Πάμε να δούμε τις εικόνες της ζωής μας
Η μουσικοθεατρική παράσταση "Ατελείωτες μορφές ενός μεγαλείου" ταξιδεύει από την Αθήνα στην Κύπρο
Μία συνύπαρξη του τότε, του τώρα και του μετά, σε μία θεατρική μουσική παράσταση
Το θέατρο Piccolo παρουσιάζει την νέα του θεατρική παράσταση «Μια Φούστα Παραμύθκια»
Μια μαγική θεατρική εμπειρία που υπόσχεται να ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους
Η Χριστιάνα Αρτεμίου θα γίνει "Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ΄ τη γη"
Μια γνήσια κωμωδία υψηλής αισθητικής σε σκηνοθεσία Ναστάζιας Χριστοδούλου
Τα αποτελέσματα του 37oυ Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου
Διακρίσεις για τις Καλύτερες Παραστάσεις
"Το Τικ και το Τακ": Μια παράσταση με πρωταγωνιστές δύο γαϊδαράκους που θα λατρέψουν τα παιδιά
Η Animagnet παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κύπρο την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας θεατρική παράσταση
«Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν» για δύο ακόμα παραστάσεις την παραμονή Χριστουγέννων
Μετά την επιτυχία των τριών πρώτων παραστάσεων το Διεθνές Φεστιβάλ Λευκωσίας προσθέτει δύο ακόμα παραστάσεις
Παράταση παραστάσεων για το έργο Διδώ/Ελίσσα ή μια περιπλανώμενη ιστορία
Στην Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη
Συνεχίζει το ταξίδι της, στην Λάρνακα, η παραγωγή της Σκηνής 018 «Ομήρου Οδύσσεια»
Σε διασκευή και σκηνοθεσία Παναγιώτη Λάρκου
5 θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις πριν το τέλος του 2024
Τα έργα που ξεχωρίσαμε και θέλουμε να παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα
Η αίθουσα της Νέα Σκηνής του ΘΟΚ μετονομάζεται σε "Νέα Σκηνή Νίκος Χαραλάμπους"
Θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση ονοματοδοσίας τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου
«Η Κίτρινη Ταπετσαρία» επιστρέφει στο Κτήριον 53
Ένα σημαντικό πρώιμο έργο της αμερικανικής φεμινιστικής λογοτεχνίας