Δημοσιεύτηκε στις 08 Φεβρουαρίου 2019
Η λατρεία του για τον Έντουαρντ Άλμπι και τα οικογενειακά δράματα κάνουν τον Μάριο Μεττή να μιλά με ενθουσιασμό για τη σκηνοθεσία του έργου ‘Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια’ που σκηνοθετεί για το Θέατρο Διόνυσος.
Σκηνοθετείς ένα έργο του Έντουαρντ Άλμπι για δεύτερη φορά. Τι σε ελκύει σε αυτόν τον θεατρικό συγγραφέα;
Ο Άλμπι θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς και αυτό δεν είναι τυχαίο. Ο τρόπος με τον οποίο συλλαμβάνει και αποτυπώνει την ανθρώπινη συμπεριφορά είναι αξιοθαύμαστος.
Γιατί επέλεξες το συγκεκριμένο έργο «Η Γίδα ή Ποιά είναι η Σύλβια»;
Λατρεύω τον συγγραφέα αλλά και το συγκεκριμένο έργο. Χαρακτήρες που φτάνουν στα όριά τους, σχέσεις που γκρεμίζονται από την μια στιγμή στην άλλη, άνθρωποι που προσπαθούν να κρατηθούν από όσα αγαπούν ή έχουν συνηθίσει, ενώ αυτά γλιστράνε μέσα από τα χέρια τους. Βαθιά ανθρώπινο και αφοπλιστικά κωμικό.
Τι θα δούμε επί σκηνής και τι θα πάρει ο θεατής φεύγοντας από αυτήν την παράσταση;
Ένα μόνο θα σου πω, τίποτα δεν μένει όρθιο. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Τι θα πάρει ο θεατής; Αυτό εξαρτάται από το πόσο ανοιχτός μπορεί να είναι κάποιος σε θέματα τα οποία θεωρούμε ταμπού και πόσο πέρα μπορεί να δει από το προφανές. Σίγουρα όμως ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο. Είναι ευαίσθητο και σκληρό, είναι τραγωδία αλλά είναι και κωμωδία.
Θεωρείς ότι ίσως αυτό το έργο προκαλέσει λόγω της θεματικής του;
Μα αυτή ήταν και η πρόθεση του συγγραφέα. Ο Άλμπι σοκάροντας τον θεατή επιχειρεί να τον ταρακουνήσει και να τον αναγκάσει να σκεφτεί. Χρησιμοποιεί την ακραία περίπτωση της κτηνοβασίας για να μιλήσει για κάτι πολύ μεγαλύτερο και ουσιαστικό. Αναφέρει ο Άλμπι σε μία συνέντευξή του. «Πολύ πιθανόν να σχηματίσατε την εντύπωση ότι το έργο μιλάει για την κτηνοβασία. Ναι, η κτηνοβασία είναι ένα από τα θέματα που συζητιούνται στο έργο, όπως και η διακόσμηση λουλουδιών, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα». Σίγουρα στο έργο η κτηνοβασία συζητιέται πολύ περισσότερο από την διακόσμηση λουλουδιών, αλλά στην ουσία του το έργο μιλάει για την αγάπη και για την απώλεια, για τα όρια της ανοχής μας και για το ποιοι πραγματικά είμαστε.
Πως μπορούμε σήμερα να διευρύνουμε τα όρια της ανοχής μας και να δούμε ποιοι πραγματικά είμαστε; Πως μπορούμε να γίνουμε πιο ανεχτικοί;
Είναι δύσκολο αλλά δεν είναι ακατόρθωτο. Συνηθίσαμε να κρίνουμε τους άλλους επιπόλαια και με φοβερή ευκολία. Ο άνθρωπος είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο όν και για να κατανοήσεις την συμπεριφορά του χρειάζεται προσπάθεια. Συνήθως εστιάζουμε στο αποτέλεσμα, στην πράξη και δεν κοιτάμε καθόλου τους λόγους που οδήγησαν κάποιον εκεί. Κανείς μας δεν είναι κακός επειδή το θέλει πραγματικά.
Είσαι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Πώς είναι αυτή η διττή ιδιότητα και πως το ένα δεν επηρεάζει-αν γίνεται-το άλλο;
Πάντα το ένα επηρεάζει το άλλο. Ο χειρισμός είναι απλός. Όταν σκηνοθετώ λέω πολλά και κάνω λίγα, ενώ όταν με σκηνοθετούν κάνω πολλά και λέω λίγα.
Πρεμιέρα Παρ 8 Φεβ, Θέατρο Διόνυσος, Λευκωσία μέχρι 3 Μαρτίου, 20.30. Κάθε Παρ-Σ (20.30) & Κ (18.30). Πληρ. 22818999 / Πέμ 7 Μαρτίου, Θέατρο Ριάλτο Λεμεσός, 20.30. Πληρ. 77777745.
Σχετικά
16 μελοποιημένα κείμενα σε μια ιδιαίτερη θεατρική μουσική παράσταση
Πάμε να δούμε τις εικόνες της ζωής μας
Η μουσικοθεατρική παράσταση "Ατελείωτες μορφές ενός μεγαλείου" ταξιδεύει από την Αθήνα στην Κύπρο
Μία συνύπαρξη του τότε, του τώρα και του μετά, σε μία θεατρική μουσική παράσταση
Το θέατρο Piccolo παρουσιάζει την νέα του θεατρική παράσταση «Μια Φούστα Παραμύθκια»
Μια μαγική θεατρική εμπειρία που υπόσχεται να ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους
Η Χριστιάνα Αρτεμίου θα γίνει "Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ΄ τη γη"
Μια γνήσια κωμωδία υψηλής αισθητικής σε σκηνοθεσία Ναστάζιας Χριστοδούλου
Τα αποτελέσματα του 37oυ Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου
Διακρίσεις για τις Καλύτερες Παραστάσεις
"Το Τικ και το Τακ": Μια παράσταση με πρωταγωνιστές δύο γαϊδαράκους που θα λατρέψουν τα παιδιά
Η Animagnet παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κύπρο την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας θεατρική παράσταση
«Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν» για δύο ακόμα παραστάσεις την παραμονή Χριστουγέννων
Μετά την επιτυχία των τριών πρώτων παραστάσεων το Διεθνές Φεστιβάλ Λευκωσίας προσθέτει δύο ακόμα παραστάσεις
Παράταση παραστάσεων για το έργο Διδώ/Ελίσσα ή μια περιπλανώμενη ιστορία
Στην Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη
Συνεχίζει το ταξίδι της, στην Λάρνακα, η παραγωγή της Σκηνής 018 «Ομήρου Οδύσσεια»
Σε διασκευή και σκηνοθεσία Παναγιώτη Λάρκου
5 θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις πριν το τέλος του 2024
Τα έργα που ξεχωρίσαμε και θέλουμε να παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα
Η αίθουσα της Νέα Σκηνής του ΘΟΚ μετονομάζεται σε "Νέα Σκηνή Νίκος Χαραλάμπους"
Θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση ονοματοδοσίας τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου
«Η Κίτρινη Ταπετσαρία» επιστρέφει στο Κτήριον 53
Ένα σημαντικό πρώιμο έργο της αμερικανικής φεμινιστικής λογοτεχνίας