Θέατρο , News

Οι "Δρόμοι κροκοδείλων" μας οδηγούν στο Θέατρο Αποθήκες του ΘΟΚ

Τι θα δούμε φέτος στοπρώτο τρίμηνο των Δράσεων του ΘΟΚ στο Θέατρο Αποθήκες με επιμελητές του Χάρη Καυκαρίδη και Μελίτα Κούτα

Δημοσιεύτηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2018

Ό,τι διαβάσαμε, όλες οι ιστορίες που ακούσαμε, αυτές που δεν ακούσαμε μα ονειρευόμαστε από μωρά - εδώ και πουθενά αλλού βρίσκουν το σπιτικό τους, την πατρίδα τους.

Οι δύο επιμελητές του Α΄ τριμήνου, Μελίτα Κούτα και Χάρης Καυκαρίδης, προσκαλούν στις Αποθήκες ΘΟΚ καλλιτέχνες από την Κύπρο και το εξωτερικό, για να συστήσουν στο κυπριακό κοινό τον Εβραιοπολωνό συγγραφέα Μπρούνο Σουλτς (Bruno Schulz), που έζησε μεταξύ 1892-1942, στη δίνη των δύο μεγάλων πολέμων και της ανόδου του ναζισμού. Μια σειρά από δράσεις, με φιλοξενίες, εργαστήρια και εικαστικές παρεμβάσεις, οι οποίες κορυφώνονται στο τέλος του τριμήνου με τη θεατρική παράσταση Δρόμοι κροκοδείλων, που βασίζεται σε διηγήματα και κείμενα του ίδιου του Σουλτς.

Μελίτα Κούτα
Η Μελίτα Κούτα γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1974. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Λονδίνο στο Central St Martins και συνέχισε με μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Slade School of Art . Σαν εικαστικός έλαβε μέρος σε πολλές εκθέσεις στην Κύπρο και στο εξωτερικό. Το 2006 ίδρυσε με τον Χάρη Καυκαρίδη την ομάδα σύγχρονου πειραματικού θεάτρου PARAVAN όπου δουλεύει σαν παραγωγός, σκηνοθέτης και σκηνογράφος. Η ομάδα έχει στο ενεργητικό της παραστάσεις με βραβεύσεις, επιμέλεια εκθέσεων και φεστιβάλ καθώς και συμμετοχές στην Prague Quadrennial of Performance Design and Space στην Τσεχία. Επίσης έχει δουλέψει σαν σκηνογράφος – ενδυματολόγος με τον ΘΟΚ και άλλες ανεξάρτητες ομάδες, στην Κύπρο, Αγγλία και Πολωνία. Από το 2016 διδάσκει στο Τμήμα Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Χάρης Καυκαρίδης
Ο Χάρης Καυκαρίδης, γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1978. Σπούδασε σκηνογραφία στο Central Saint Martins College of Art & Design (Πανεπιστήμιο του Λονδίνου) και είναι κάτοχος ΒΑ (Hons) Theatre Design for Performance και MA in Scenography. Τα τελευταία 20 χθόνια συνεργάζεται ως σκηνογράφος με τον ΘΟΚ, τα Ελεύθερα Θέατρα (Σατιρικό, ΕΘΑΛ, Σκάλα, Ένα, Διόνυσος) και με άλλα θεατρικά σχήματα εντός και εκτός Κύπρου. Το 2003, βραβεύτηκε στη 10η Παγκόσμια Έκθεση Σκηνογραφίας και Αρχιτεκτονικής Θεάτρου της Πράγας για το σκηνικό του για το έργο Τρωάδες με τιμητική διάκριση. Το 2006, μαζί με τη Μελίτα Κούτα ιδρύουν τη θεατρική ομάδα PARAVAN, που στο ενεργητικό της απαριθμεί την δημιουργία πολλών θεατρικών παραστάσεών, την επιμέλεια εκθέσεων και φεστιβάλ με διακρίσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Από το 2007 διδάσκει σκηνογραφία και θέατρο.

ΜΕΤΑΚΛΗΣΗ

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018, 20:30
Εκείνο το φθινόπωρο των παιδικών μου χρόνων

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ παρουσιάζει την οπτικοακουστική αφήγηση Εκείνο το φθινόπωρο των παιδικών μου χρόνων, βασισμένη στη ζωή του Μπρούνο Σουλτς και το διήγημά του Επιφοίτηση. Μέσα από το διήγημα σκιαγραφείται η ζωή και το έργο του Σουλτς, με μνήμες από το Ντροχόμπιτς, την πόλη του, αλλά και από τους αλλόκοτους κόσμους που ο συγγραφέας περιγράφει στα κείμενά του. Με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων αποτυπώνεται το σπίτι του και μέσα εκεί ζωντανεύει η αφήγηση, μπλέκονται τα όρια του φανταστικού και του πραγματικού χωροχρόνου της ιστορίας. Η Αντέλα, η οποία ήταν στενά δεμένη με την οικογένεια και το σπίτι κατά την εφηβεία της, έρχεται σήμερα και ζωντανεύει την παρουσία του πατέρα του Σουλτς, τον οποίο έχει καταβάλει το γήρας και η αρρώστια λίγο πριν από τη δύση της ζωής του. 

Σκηνοθετική Επιμέλεια: Λούκας Βαλέβσκι
Ερμηνεία: Έλενα Αγαθοκλέους και Λούκας Βαλέβσκι
Έρευνα/Επεξεργασία κειμένου/Δραματουργία: Κωνσταντίνα Peter
Ηχητικό τοπίο/Μουσική: Λούκας Βαλέβσκι
Visuals/Σκηνικός χώρος: Μiron Nordyk Jurczuk
Διάρκεια παράστασης: 50΄

ΜΙΤΟΣ
Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, με έντονη δράση από το 2007, υποστηρίζει την πλατφόρμα των παραστατικών τεχνών στην Κύπρο μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα, πρόγραμμα φιλοξενιών, φεστιβάλ, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.ά. Παράλληλα, αναπτύσσει κοινωνική δράση στην τοπική κοινότητα και η έδρα του, το Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό, αποτελεί ανοικτή σκηνή για καλλιτεχνική κινητικότητα και ανταλλαγή. Η θεατρική δουλειά του ΜΙΤΟΣ αφορά στη σύγχρονη πρόσληψη και παραστατικότητα, με πολυμορφία στους συνεργάτες και τη θεματολογία.

Τιμές Εισιτηρίων €12 / €6 (άνεργοι, συνταξιούχοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου, άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας)

ΜΕΤΑΚΛΗΣΗ

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018, 20:30
Goofy 

Και στη γυναίκα είπε: και προς τον άνδρα σου θέλει είσθαι η επιθυμία σου, και αυτός θέλει σε εξουσιάζει Γένεσις 3:16. “Goofy” στα εβραϊκά σημαίνει «το σώμα μου». Το έργο αναζητεί τη σημασία αυτών των δύο λέξεων, σε μια απόπειρα να διαπιστώσει αν τα σώματα όντως μας ανήκουν· στη σύγχρονη εποχή, κατά την οποία συχνά αντιμετωπίζουμε τα σώματα των άλλων χωρίς συμπάθεια, καθίσταται ακόμη πιο καίριο. Είναι μια προσπάθεια του σώματος να αντιληφθεί την απώλεια της αθωότητάς του και να κάνει τη μετάβαση από μια άμορφη μάζα κοκάλων και μυών, στη γνώριμη εικόνα μιας γυναίκας.

Το Goofy πρωτοπαρουσιάστηκε στο Tel Aviv Dance Festival τον Αύγουστο του 2016. Έκτοτε παρουσιάστηκε στο SIT Τheater (Las Palmas), 10 Sentidos (Βαλένθια), Tripspace (Λονδίνο), Unfolding Kafka Festival (Μπανγκόκ), Μέρες Χορού Χανιά (Ελλάδα), Garage 21 (Ελλάδα), Safira Festival (Πορτογαλία), Aura Festival (Λιθουανία), καθώς επίσης σε μουσεία και θέατρα του Ισραήλ.
Χορογραφία/Ερμηνεία: Roni Chadash
Υπεύθυνη προβών: Dana Shoval 
Μουσική: Arvo Part, Nicolas Jaar,  Chopin
Σκηνικό: Adam Gorlizki   
Διάρκεια: 17 λεπτά

Ani-Ma
Θέλω να γδυθώ απ’ ό,τι έμαθα,

θέλω να ξεχάσω τον τρόπο με τον οποίο μου έμαθαν να θυμάμαι,

να ξύσω την μπογιά με την οποία μου έβαψαν τις αισθήσεις,

να ξεδιπλώσω τα αληθινά μου συναισθήματα

να ξετυλίξω τον εαυτό μου

σαν κάποιος που αισθάνεται τη Φύση και τίποτ’  άλλο.

Φερνάντο Πεσσόα

Το Ani-Μa πρωτοπαρουσιάστηκε στο Shades of Dance Festival 2015, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο. Αποτελεί την πρώτη σόλο δημιουργία της Roni Chadash, με την οποία έγινε ευρέως γνωστή στο κοινό. Προσκλήθηκε σε σημαντικά φεστιβάλ χορού, αποσπώντας αρκετά βραβεία, μεταξύ των οποίων το Βραβείο Best Performer στο Φεστιβάλ Χορού Masdanza 2016.

Το  Ani-Μa παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο το 2016.

Χορογραφία/Ερμηνεία: Roni Chadash 
Υπεύθυνη προβών: Dana Shoval 
Μουσική: Raime, Bohern, Der Club Of Gore 
Σκηνικό: Miki Patish, Guy Moses  
Διάρκεια: 15 λεπτά  

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Η Roni Chadash γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ισραήλ, όπου σπούδασε χορό. Ξεκίνησε την πορεία της στο Vertigo International Workshop (2011-2012) και έπειτα στο Gaaton Workshop για επαγγελματίες χορευτές (2012-2013). Μετά το τέλος των σπουδών της, εργάστηκε με αρκετούς Ισραηλινούς και Ευρωπαίους χορογράφους, μεταξύ των οποίων οι Maya Brinner, Odelya Kuperberg, Luis Marrafa, Sally Ann-Friedland κ.ά. Οι παραστάσεις της έγιναν παγκοσμίως γνωστές, έχοντας φιλοξενηθεί σε πολλά φεστιβάλ χορού και λαμβάνοντας σημαντικά βραβεία, ανάμεσα στα οποία τα Best Performer (Masdanza 2016), Βραβείο Επιτροπής (Shades in Dance Festival 2015), Best Ρerformer (SoloDuo Festival 2016), Βραβείο Κοινού (BCDC 2016), Βραβείο Κοινού (FKM 2016), Βραβείο Υποτροφίας PARTS (BCDC 2016),  Βραβείο Alexander Izralovski (FKM 2016), Τρίτο Βραβείο Επιτροπής (Mash 2016) κα. Παράλληλα, η Roni διδάσκει σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό στο Ισραήλ και το εξωτερικό.

Σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Ισραήλ
Τιμή Εισιτηρίου €6

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018, 15:00-18:00
This is not my body
Με τον Παναγιώτη Τοφή

Το εργαστήρι απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές, ερμηνευτές και ηθοποιούς, οι οποίοι έχουν καλή σχέση και εμπειρία με την κίνηση, ηλικίας άνω των 18. Μέσω του εργαστηρίου θα δoθούν πρακτικά εργαλεία προς δημιουργία και έρευνα κινητικού υλικού και σύνθεσής του, έχοντας ως κεντρικό άξονα την αποποίηση του οργανικού προς την ενσωμάτωση εξωτερικών ενεργειών, σε μια διαδικασία μεταμόρφωσης. Οι ασκήσεις αυτοσχεδιασμού περιλαμβάνουν στοιχεία από διάφορες σωματικές τεχνικές (somatics), διαλόγους μεταξύ κενού χώρου και σώματος, χρήση αντικειμένων και πειραματισμούς σε σχέση με την αίσθηση της αφής.
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 16

Παναγιώτης Τοφή
Χορογράφος, κινησιολόγος, χορευτής, ερμηνευτής. Έχει γεννηθεί στην Κύπρο, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία πέντε χρόνια. Αποφοίτησε από το Trinity Laban Λονδίνου με Δίπλωμα Σπουδών Χορού (2010) και με Πτυχίο Σύγχρονου Χορού (2014), με διάκριση. Έχει συνεργαστεί ως ερμηνευτής με διάφορους χορογράφους από την Ευρώπη, όπως και με θεατρικούς σκηνοθέτες, ως χορογράφος και κινησιολόγος, στην Κύπρο. Στην προσωπική χορογραφική του δουλειά καταπιάνεται με θέματα απόκρυψης, διαγραφής και απόσυρσης. Υπήρξε υποψήφιος δημιουργός της χρονιάς για τα Βραβεία ΘΟΚ 2017.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση dramaturg@thoc.org.cy

Συμμετοχή δωρεάν

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018, 10:00-13:00
Αλλεπάλληλες μεταφράσεις το λογοτεχνικό κείμενο στη σκηνή | εικόνα και ατμόσφαιρα
Με τον Ευριπίδη Δίκαιο

Το εργαστήρι απευθύνεται σε μέλη όλων των πτυχών του θεατρικού χώρου — ηθοποιούς, σκηνοθέτες, δραματουργούς, εικαστικούς, μουσικούς, σχεδιαστές φωτισμού και εικόνας, τεχνικούς κ.ά. Στο σύγχρονο θεατρικό τοπίο, από τις πιο συντηρητικές μέχρι τις πιο ερευνητικές παραστάσεις, το λογοτεχνικό σύγγραμμα αποτελεί πηγή έμπνευσης, δραματουργίας και ιστορίας. Η μεταφορά της λογοτεχνίας στο σανίδι αποτελεί πάντα ένα δύσκολο εγχείρημα, αφ’ ης στιγμής ο λογοτέχνης στο έργο του αναλαμβάνει και όλες τις «θεατρικές» ιδιότητες — του σκηνοθέτη, φωτιστή, εικαστικού κ.λπ. Η δραματουργική αποδόμηση είναι απαραίτητη για να ξεχωρίσουμε την ιστορία από τα συγκείμενα. Τα συγκείμενα παρέχουν στον θίασο όλες τις πληροφορίες για τη μεταφορά της ατμόσφαιρας, της εικόνας και, κατ’ επέκταση, όλου του κόσμου του λογοτεχνήματος: οι πληροφορίες μεταφράζονται στη σκηνή τόσο από το κείμενο και τους ηθοποιούς, όσο και από τους περιβάλλοντές τους, αυτούς που θα «ντύσουν» τη σκηνή με τον αρμόζοντα τρόπο. Δουλεύοντας με απόσπασμα που θα σας δοθεί, θα εξερευνήσουμε εμπράκτως τη διαδικασία αυτή για να αναπτύξουμε εργαλεία ανάλυσης και αποδόμησης στα διάφορα επίπεδα «μετάφρασης» στη θεατρική σκηνή.
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15

Ευριπίδης Δίκαιος
Ο Ευριπίδης Δίκαιος είναι ενεργός σκηνοθέτης, μουσικός, ανεξάρτητος παραγωγός και ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής της μη κερδοσκοπικής εταιρείας Παραπλεύρως Παραγωγές (2009). Κύρια μελήματά του αυτή την περίοδο είναι το κείμενο (συγγραφή/μετάφραση/δραματουργία) και η χρήση της κυπριακής διαλέκτου στο θέατρο ως σοβαρού μέσου έκφρασης. Χαρακτηριστικά δείγματα της σκηνοθετικής του δουλειάς είναι οι εξής παραστάσεις: Νυχταλούδα (2016, συγγραφή/μουσική), …τη γενιά μας! (K. Lonergan, 2016, μετάφραση/διασκευή), Μπαμ! (Γ. Νεοφύτου, 2015), Αυτό το φιλμάκι είναι αφιερωμένο στις 17 του Μάη (ταινία μικρού μήκους, συγγραφή) και Ο Καραγκιόζης εκτός (συγγραφή). Έχει παρουσιάσει δουλειά του στην Αγγλία, στο Μπαλί και στην Αθήνα.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση dramaturg@thoc.org.cy

Συμμετοχή δωρεάν

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018, 20:30
Echoing Schulz

Η περφόρμανς Echoing Schulz επιχειρεί να δώσει μια ηχητική ερμηνεία του κόσμου του Σουλτς μέσα από δύο άξονες. Πρώτον, μέσα από τις εντυπώσεις που σκιαγραφούνται στα γραφόμενα του συγγραφέα και συγκεκριμένα στο Τα μαγαζιά της κανέλας και, δεύτερον, μέσα από τη διαταραγμένη, με τραγικό τέλος, ζωή που είχε. Η αισθητική προσέγγιση της περφόρμανς ακολουθεί κάπως και τον ιδιότυπο τρόπο έκφρασης του Σουλτς, ο οποίος μεταφέρει τον αναγνώστη από το απόλυτα ρεαλιστικό στο σουρεαλιστικό, από τον μακρόκοσμο στον μικρόκοσμο, με εξαιρετική μαεστρία και ποιητικότητα. Μέσα από βιντεοπροβολές και ζωντανή ηχητική επεξεργασία φράσεων και λέξεων που έχουν επιλεγεί από τα κείμενα του Σουλτς, καθώς και μέσα από αφηρημένες αναπαραστάσεις των ηχητικών νύξεων και περιγραφών του συγγραφέα, επιχειρείται η απόδοση μιας ερμηνείας των εντυπώσεων και αισθητικών αποτυπώσεων που γεύεται κάποιος, ερχόμενος σε επαφή με το έργο και τη ζωή του.
Συντελεστές: Αντώνης Αντωνίου, Λούκας Βαλέβσκι
Βιντεοπροβολές: Άννα Φωτιάδου
Διάρκεια: 25΄

Αντώνης Αντωνίου
Ο Αντώνης Αντωνίου γεννήθηκε το 1978 στη Λευκωσία. Είναι κάτοχος διδακτορικού (PhD) στη Σύνθεση και τις Ηχητικές Τέχνες (Sonic Arts) από το Goldsmiths, University of London.  Δραστηριοποιείται ενεργά στον χώρο της μουσικής και των τεχνών στην Κύπρο και στο εξωτερικό.

Inviting Other
Μία προσπάθεια για να δοθεί υπόσταση σε ανείπωτα μυστικά εαυτού, χώρου και χρόνου μέσα από τη συνύπαρξη και σχέση αντικειμένου, ήχου και κίνησης. Ένας συντονισμός προς τη δημιουργία ενός oυτοπικού χώρου, μεταξύ επίγνωσης και αντίληψης, ύλης και νοήματος, σκέψης και συναισθήματος. Μία παράσταση, η οποία προκύπτει μέσα από μία ιδιαίτερη και συνεχώς εξελισσόμενη συνεργασία μεταξύ του χορογράφου-ερμηνευτή Παναγιώτη Τοφή και του μουσικού τσελίστα Jakub Otčenášek.

Έρευνα/Ιδέα/Χορογραφία: Παναγιώτης Τοφή
Ερμηνεία: Παναγιώτης Τοφή, Jakub Otčenášek
Μουσική Σύνθεση: Jakub Otčenášek
Φωνή/Αφήγηση: John Williamson, Αλεξία Παρασκευά
Ηχογράφηση φωνής: Γιώργος Κολιάς
Διάρκεια: 40΄

Παναγιώτης Τοφή
Χορογράφος, κινησιολόγος, χορευτής, ερμηνευτής. Έχει γεννηθεί στην Κύπρο, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία πέντε χρόνια. Αποφοίτησε από το Trinity Laban Λονδίνου με Δίπλωμα Σπουδών Χορού (2010) και με Πτυχίο Σύγχρονου Χορού (2014), με διάκριση. Έχει συνεργαστεί ως ερμηνευτής με διάφορους χορογράφους από την Ευρώπη, όπως και με θεατρικούς σκηνοθέτες, ως χορογράφος και κινησιολόγος, στην Κύπρο. Στην προσωπική χορογραφική του δουλειά καταπιάνεται με θέματα απόκρυψης, διαγραφής και απόσυρσης. Υπήρξε υποψήφιος δημιουργός της χρονιάς για τα Βραβεία ΘΟΚ 2017.

Jakub Otčenášek
Αποφοίτησε το 2012 από το Κονσερβατόριο Πράγας και ακολούθως το 2016 από το Κονσερβατόριο Βιέννης Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, υπό την επίβλεψη της μουσικού Lilia Schulz-Bayrova. Είναι το πρώτο τσέλο της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου και ιδρυτικό μέλος της ομάδας Anima Piano Trio. Έχει τιμηθεί με το βραβείο Enami-Stiftung στον διαγωνισμό μουσικής δωματίου Fidelio-Wettbewerb 2014 στη Βιέννη. Παρουσίασε κονσέρτα σε παγκοσμίως γνωστές αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης. Το προσωπικό του τσέλο έχει δημιουργηθεί από τον Vincenzo Panormo κατά το 1809.

Τιμές Εισιτηρίων €12 / €6 (άνεργοι, συνταξιούχοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου, άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2018, 20:30
ΤΟΥΓΙΑ ή Ο φιλήδονος Σουλτς

Ο Μπρούνο Σουλτς γράφει αισθησιακά. Μετατρέπει με λίγες λέξεις το πόδι της υπηρέτριας σ’ ένα βιβλικό φίδι που επισκιάζει στιγμιαία τα πάντα· εμποτίζει σ’ ένα άδειο παπούτσι όλο το είναι του έρμαιου άντρα που κυνηγά απέλπιδα, έστω, ένα ψήγμα σημασίας· γεννά από τη νωχελικότητα του καλοκαιρινού καύσωνα ένα αρχέγονο ηδονικό πάθος που ουρλιάζει από τα έγκατα του ανθρώπινου σώματος.Ο Μπρούνο Σουλτς ζωγραφίζει σκληρά.
Χωρίς συστολές παρουσιάζει έναν κόσμο που διοικούν γυναίκες, όπου οι άντρες έρπονται στα πόδια τους και εκτίθενται ανελέητα στο Δυνατό Φύλο. Η (ηθεληματική;) υποταγή, σωματική ή νοερή, διέπει το εικαστικό του έργο.
Η Τούγια η Καθυστερημένη είναι μια μικρή μεν, εκρηκτική δε, έκφανση του πολύπλευρου φιληδονισμού του Σουλτς. Καθώς είναι γεννημένη στη συγγραφή και ξεπηδώντας από τη ζωγραφική του πνοή, ανακαλύπτουμε και παρουσιάζουμε τη δική μας Τούγια στη σκηνή.
Μετάφραση/Δραματουργία/Σκηνοθεσία: Ευριπίδης Δίκαιος
Παίζουν: Λούκας Βαλέβσκι, Βιολέτα Θεοδωρίδου, Βασιλική Κυπραίου, Άντονυ Παπαμιχαήλ, Αρίστη Σπύρου, Ιωάννης Χόρτης

Ευριπίδης Δίκαιος                                   
Ο Ευριπίδης Δίκαιος είναι ενεργός σκηνοθέτης, μουσικός, ανεξάρτητος παραγωγός και ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής της μη κερδοσκοπικής εταιρείας Παραπλεύρως Παραγωγές (2009). Κύρια μελήματά του αυτή την περίοδο είναι το κείμενο (συγγραφή/μετάφραση/δραματουργία) και η χρήση της κυπριακής διαλέκτου στο θέατρο ως σοβαρού μέσου έκφρασης. Χαρακτηριστικά δείγματα της σκηνοθετικής του δουλειάς είναι οι εξής παραστάσεις: Νυχταλούδα (2016, συγγραφή/μουσική), …τη γενιά μας! (K. Lonergan, 2016, μετάφραση/διασκευή), Μπαμ! (Γ. Νεοφύτου, 2015), Αυτό το φιλμάκι είναι αφιερωμένο στις 17 του Μάη (ταινία μικρού μήκους, συγγραφή) και Ο Καραγκιόζης εκτός (συγγραφή). Έχει παρουσιάσει δουλειά του στην Αγγλία, στο Μπαλί και στην Αθήνα.

Τιμές Εισιτηρίων θα ανακοινωθούν σύντομα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

πίτουρα - πούπουλα
ART  BOOK -  (Χειροποίητο Έντυπο), Limited edition
Από τη Σιμώνη Φιλίππου

Το limited edition χειροποίητο έντυπο πίτουρα - πούπουλα  είναι ένα εικονικό εγχειρίδιο εμπνευσμένο από την ολοκληρωμένη συλλογή των αυτοτελών ιστοριών του Μπρούνο Σουλτς Δρόμοι κροκοδείλων. O ανατριχιαστικά πλούσιος κόσμος που πλάθει ο συγγραφέας είναι συναρπαστικός. Διαβάζοντας το βιβλίο ο αναγνώστης χάνεται σε έναν μαγικό χώρο από κανέλα και πτηνά που ξεπετάγονται σε κάθε στροφή του πολύπλοκου διηγήματος,  που αφορά τη σχέση του συγγραφέα με τον πατέρα του. Ο Σουλτς είναι ένα ιδιόμορφο ζώο, γράφει, ενώ σκέφτεται σαν ζωγράφος. Χρησιμοποιεί τον χαρακτήρα του πατέρα του ως γνώμονα, κάνοντας αναφορές σε ένα βιβλίο κοσμογονίας, γεμάτο ερωτήματα που πολλές φορές θέλει έμμεσα να υποβάλει στους αναγνώστες του και άλλες φορές αρκείται απλώς στο να τα εξωτερικεύει. Έχει άπειρα να μοιραστεί, δεν έχει ανάγκη να βάζει περιορισμούς και να χάνει χρόνο για την τεκμηρίωσή τους. Ο ανήσυχος χαρακτήρας του βιβλίου διαθέτει άπειρες διανοητικές σημειώσεις, οι οποίες κάποτε ευθυγραμμίζονται και άλλοτε έχουν τόσο ισχυρό πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύνθεσή τους, που διασπώνται σε κάτι εντελώς καινούργιο, σαν ανεξάρτητα υπομνήματα.

Σιμώνη Φιλίππου
Εικονογράφος και χαράκτρια. Παράγει δουλειά μέσα από το εργαστήρι της, IN TOTO, στη Λευκωσία, χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές παραδοσιακής τυπογραφίας, όπως ξυλογραφία, μεταξοτυπία και λιθογραφία. Κύρια πηγή έμπνευσης για την καλλιτέχνιδα είναι οι εικόνες που ξυπνούν μέσα από ιστορίες, καθώς και το πάντρεμά τους με την ανάλογη τεχνοτροπία που τους αρμόζει αισθητικά. Με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ρrintmaking από το Camberwell College of Art του Λονδίνου και τη Σχολή Καλών Τεχνών του Τόκιο, στόχος της Σιμώνης είναι να μεταδώσει τις ιδέες και θεματολογίες που τη συναρπάζουν μέσα από τον πολυσύνθετο τρόπο Τέχνης που εξερευνά.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Χαρτόπτερα Ρεξ
Από τους Φοιτητές του Κλάδου της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας

Φοιτητές του Κλάδου της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας παρουσιάζουν μια εικαστική εγκατάσταση στο χώρο των Αποθηκών του ΘΟΚ, εμπνευσμένοι από το συγγραφικό έργο του Μπρούνο Σουλτς, και συγκεκριμένα από τη σύντομη ιστορία του με τίτλο Τα πουλιά. Στο έργο του Σουλτς τα πουλιά έχουν μια ιδιαίτερη σημασία, αφού αντιπροσωπεύουν τον μαγικό κόσμο του πατέρα του και τη φανταστική κοσμογονία του σύμπαντος που σκιαγραφεί. Ο Σουλτς γράφει: «Καθώς ο πατέρας μελετούσε μεγάλα ορνιθολογικά εγχειρίδια και φυλλομετρούσε πολύχρωμους πίνακες, σου φαινόταν ότι ξεπετιόνταν απ' αυτά φτερωτά φαντάσματα και γέμιζαν το δωμάτιο με πολύχρωμα φτεροκοπήματα, κομμάτια πορφύρας, κουρέλια ζαφειρένια, χάλκινα και αργυρά [...]». Οι φοιτητές, υπό την καθοδήγηση της Μελίτας Κούτα, κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν το χαρτί/σελίδες βιβλίων ως υλικό για να αποτυπώσουν στον χώρο τη δική τους εντύπωση του κόσμου των πουλιών, καλέστηκαν να γίνουν δημιουργοί ενός καινούργιου είδους πουλιού, του «Χαρτόπτερου Ρεξ».

Αντί βιογραφικού
Οι φοιτητές που θα συμμετάσχουν, σπουδάζουν στο Τμήμα Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Στο πλαίσιο των σπουδών τους πειραματίζονται με διάφορες τεχνικές και υλικά, βρίσκοντας το δικό τους ύφος. Η πρόσκληση να συμμετάσχουν στις Δράσεις στις Αποθήκες του ΘΟΚ αποτελεί μια μοναδική εμπειρία για τους νέους δημιουργούς ώστε να δείξουν τη δουλειά τους και μια υπέροχη ευκαιρία για το κοινό, προκειμένου να τους γνωρίσει.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Δρόμοι κροκοδείλων
2 - 23 Δεκεμβρίου 2018, κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή, 20:30

Ο Μπρούνο Σουλτς έζησε στην Πολωνία μεταξύ του 1892-1942 και άφησε πίσω του δύο συλλογές από μικρές ιστορίες, με τους τίτλους Τα μαγαζιά της κανέλας και Σανατόριο κάτω από το σύμβολο της κλεψύδρας. Το υπόλοιπό του έργο έχει χαθεί. Το λογοτεχνικό του ύφος, που αγγίζει τον φανταστικό ρεαλισμό, οι ιστορίες του, παρμένες από τις μνήμες των παιδικών του χρόνων στη μικρή πόλη Ντροχόμπιτς της Γαλικίας, αλλά και η ίδια η ιστορία της ζωής του, καθιστούν τον Μπρούνο Σουλτς έναν από τους πιο σπουδαίους συγγραφείς της Ευρώπης του Μεσοπολέμου. Το έργο του βαθιά ανθρώπινο. Επιστρέφοντας στις μνήμες της παιδικής του ηλικίας, ο κόσμος του αποκτά μυθοπλασία, οι χαρακτήρες της οικογένειάς του γίνονται αρχέτυπα. Επιθυμία του, χρησιμοποιώντας τα λόγια του, είναι «να ωριμάσει επιστρέφοντας στην παιδικότητα», στην εποχή της παιδικής ηλικίας που ονομάζει «εποχή της ιδιοφυΐας».

Διαβάζοντας τις ιστορίες του, τολμήσαμε να σκεφτούμε τη δραματοποίησή τους σε παράσταση. Το εγχείρημα εξαιρετικά δύσκολο, μιας και η γλώσσα του είναι περίπλοκη, οι ιστορίες του δεν έχουν χρονική συνέχεια και οι εικόνες του επεκτείνονται στο σύμπαν. Πώς δημιουργείς κοσμογονία στη σκηνή; Χρησιμοποιήσαμε για την παράσταση υλικό όχι μόνο από το λογοτεχνικό του έργο, αλλά και από τη βιογραφία του, τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του, εμπνευστήκαμε από τα σχέδιά του, διαβάσαμε τη συλλογή από τις επιστολές του. Η δραματουργία μας προσπαθεί να μείνει κοντά στο ύφος του Σουλτς. Οι σκηνές λειτουργούν αποσπασματικά, σαν γεγονότα που δεν έχουν τον δικό τους χώρο στον χρόνο, σαν μνήμες της ζωής του που έρχονται στην επιφάνεια για μια στιγμή πριν να μεταμορφωθούν στην επόμενη θύμηση. Οι χαρακτήρες του γίνονται συνοδοιπόροι στο ταξίδι ενός τραίνου της ζωής του, που πορεύεται (για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια του) σε ένα cul de sac. Ο Μπρούνο Σούλτς υπήρξε μια μικρή φλόγα ευαισθησίας και ανθρωπιάς σε μια εποχή που η Ευρώπη χάθηκε στο σκοτάδι του πολέμου. Αν και το κερί του έσβησε, η λάμψη της ποίησης του έργου του καταφέρνει μέχρι σήμερα να φωτίσει όλο και πιο δυνατά το μέσα μας. Ο Μπρούνο Σουλτς είμαι εγώ, είσαι εσύ.
Σύλληψη/Σκηνοθεσία/ Δραματουργία/Σκηνικά/Κοστούμια: Μελίτα Κούτα,
Χάρης Καυκαρίδης
Δραματουργική Επεξεργασία/Μετάφραση/Κείμενο: Ευριπίδης Δίκαιος
Κινησιολογία: Παναγιώτης Τοφή
Μουσική σύνθεση: Αντώνης Αντωνίου
Βοηθός Σκηνογράφος: Ελένη Ιωάννου

Παίζουν: Λούκας Βαλέβσκι, Βιολέτα Θεοδωρίδου, Βασιλική Κυπραίου, Άντονυ Παπαμιχαήλ, Αρίστη Σπύρου, Ιωάννης Χόρτης

Τιμές Εισιτηρίων €12 / €6 (άνεργοι, συνταξιούχοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου, άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας)

Θα ισχύσουν οι κάρτες συνδρομητών

Πληροφορίες / Εισιτήρια
Ταμείο ΘΟΚ 77 77 27 17
Γρηγόρη Αυξεντίου 9, 1096 Λευκωσία

Θέατρο Αποθήκες 22 48 03 00
Κάμπου 29, 2030 Στρόβολος, Λευκωσία

Σχετικά

Ατζέντα
May 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Όλη η ατζέντα

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις το email σας!

Eγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις στο email σας!

Close