Δημοσιεύτηκε στις 09 Ιουνίου 2016
Ο Μηνάς Κοσμίδης κρύβεται πίσω από τον σχεδιασμό μεγάλων αρχιτεκτονικών έργων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο όπως το Pier One στο παλιό λιμάνι Λεμεσού. Ανάμεσα σε συναντήσεις και σχέδια κατάφερε να βρει λίγο χρόνο και για μας.
Βρίσκεται 20 χρόνια στο επάγγελμα, δύο από τα πιο γνωστά του… πνευματικά παιδιά που αποτέλεσαν και σταθμούς στην πορεία του ήταν η Fabrica και Φάρμα Κρεάτων στην Κομοτήνη.
Fabrica και Φάρμα Κρεάτων στην Κομοτηνή
Πόσο δύσκολο είναι να αποτυπώσεις σε ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο, μια γκουρμέ πρόταση διασκέδασης; Τι πρέπει να ελέγχεις;
Εξαρτάται από το είδος του project, που ερχόμαστε να δημιουργήσουμε κάθε φορά και φυσικά από τους μελλοντικούς του χρήστες-πελάτες. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει κοινό «όραμα» μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων από τον πελάτη μέχρι τον chef και να έχουν αποσαφηνιστεί να πάντα από την αρχή. Αν αυτά τα σημαντικά θέματα είναι λυμένα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ξεκινάς στο να αποτυπώσεις το «όραμα» στο χαρτί, αλλά πάντοτε με συνεχή αμφίδρομη «επαφή», με συνεχή αμφίδρομη «ροη», από την γέννηση του μέχρι την υλοποίηση του.
Ποιο ήταν το πιο κολακευτικό σχόλιο που ακούσατε για τη δουλειά σας;
Ακούω διάφορα όπως «good job», «σ’ ευχαριστούμε.... «Πόσο δίκιο είχες» και άλλα.
Το Pier One στο Παλιό Λιμάνι Λεμεσού
Πως βρεθήκατε να σχεδιάζετε εστιατόρια στην Κύπρο όπως το Hobo Mediterraneo, το Derlicious και το Pier One
Αιτία ήταν ο Κωνσταντινος Ντουμής σημαντικό στέλεχος της PHC (τώρα δεν βρίσκεται στην εταιρεία) ο όποιος παρακολουθούσε της δουλειές του γραφείου μου, θα έλεγα ότι ήταν κάποιος άγνωστος fan μου. Αυτός με βρήκε και με έφερε σε επαφή με τον Λύσανδρο Ιωάννου την καρδιά και ψυχή της εταιρείας PHC. Εμπιστεύτηκαν τις προτάσεις μου και κάπως έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας…
Έχετε βραβευθεί, δουλειές σας έχουν μπει στα καλύτερα sites με πολύ καλές κριτικές τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε;
Αυτό που μπορώ να πω ότι κάθε φορά προσπαθώ να δημιουργήσω κάτι «μοναδικό», αν και είναι μεγάλη λέξη και ο καθένας την οριοθετεί διαφορετικά. Κάθε φόρα θέλω να κάνω ένα βήμα παραπέρα σχεδιαστικά, έστω και μικρό, αν και δεν υπάρχει παρθενογένεση. Προσπαθώ τα έργα μου να μπορούν να είναι «αναγνωρίσιμα» ή τουλάχιστον κάθε φορά να ξεπερνώ τον εαυτό μου. Φαίνεται ότι όλη αυτή η προσπάθειά μου, δημιούργησε μια κατάσταση μια δυναμική στο να ξεχωρίζω και εγώ σε κάτι.
Pier One
Τι σας αρέσει να σχεδιάζετε περισσότερο εστιατόρια, ξενοδοχεία ή σπίτια;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω… Είναι οι κύριοι τρεις τομείς που απασχολούν περισσότερο το γραφείο μου αν και στα ξενοδοχεία δεν έχουμε να δείξουμε μεγάλο έργο – θα το θέλαμε πολύ. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι κάθε καινούργιο μας project από οποίον τομέα και αν προέρχεται, αντιμετωπίζεται ξεχωριστά σαν μια καινούρια άσκηση σαν ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί μα πάνω από όλα σαν ένα παιχνίδι που καλούμαστε να παίξουμε όχι απαραίτητα για να κερδίσουμε αλλά κυρίως να το ευχαριστηθούμε.
Για ποιο έργο σας είστε περήφανος;
Όλα τα έργα μου τα θεωρώ «πνευματικά» παιδιά μου. Έτσι όλα τα αγαπώ και το καθένα ξεχωριστά, γιατί κανένα τους δεν δημιουργήθηκε με τις ιδέες συνθήκες, την ίδια χρονική στιγμή, στο ίδιο περιβάλλον.
Όταν σας δίνουν μια δουλειά τι σας εμπνέει;
Την έμπνευση μου την ανατροφοδοτώ, ανακαλύπτοντας «πηγές» έμπνευσης μικρές ή μεγάλες, σημαντικές ή λιγότερο σημαντικές, σχετικές με το καθεαυτό μου επάγγελμα ή άσχετες, χρησιμοποιώντας τα κρυφά, άγνωστα ακόμη και σε μένα, μονοπάτια της φαντασίας μου.
The Fish Market
Ποιο στιλ σας αρέσει περισσότερο και για ποιο λόγο;
Ως αρχιτέκτονα με διακρίνει η αφαιρετικότητα, η καθαρότητα, η σαφήνεια των γραμμών το στυλ που προσπαθώ να υπηρετήσω είναι αυτό του «λιγότερου» τι καλό που θα ήταν να το κάναμε και στάση- φιλοσοφία ζωής.
Ποιος ήταν ο δικός σας μέντορας;
Υπήρξαν αρκετοί αρχιτέκτονες ξένοι και Έλληνες παλαιότεροι που παραμένουν διαχρονικοί και νεώτεροι. Mies Van der Rohe , Le Corbusier, Charles and Ray Eames ,Άρης Κωνσταντινίδης ,Βαλσαμάκης,Tadao Ando, Alvaro Siza , Herzog & de Meuron κ.ά
Remezzo
Πως είναι η κατάσταση τώρα, λόγω κρίσης στην Ελλάδα, στον δικό σας τομέα;
Δεν είναι και η καλύτερη ,αυτό είναι γνωστό και κρατά αρκετά χρονιά αυτή η «κολόνια» και δεν ξέρω για πόσο ακόμη. Άλλα ας είμαστε αισιόδοξοι πάντα υπάρχει χώρος για δημιουργία.
Γιατί γίνατε αρχιτέκτονας; Τι είναι για σας;
Αρχιτεκτονική είναι η «τέχνη», να παράγεις χώρους, καταστάσεις, συναισθήματα προσπαθώντας να ενεργοποιήσεις κατά το μέγιστο όλες τις αισθήσεις των ανθρώπων – χρηστών. Έγινα αρχιτέκτονας για όλα αυτά που περιγραφώ πιο πάνω, αλλά πολύ γρήγορα ανακάλυψα ότι για να διαχειριστώ την όλη διαδικασία πρέπει να παίζω τον ρολό, του «σκηνοθέτη», του «ψυχολόγου» ένα έργο που το σενάριο γράφουν οι ήρωες-πελάτες, και το οποίο διαδραματίζεται σε ένα δεδομένο, χωρικά και χρονικά, σκηνικό…
Hobo Mediterraneo στη Μαρίνα Λεμεσού
Ο αρχιτέκτονας Μηνάς Κοσμίδης με τον σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσο στο Hobo Mediterraneo στη Μαρίνα Λεμεσού
Σχετικά
Πάμε για μεζέδες σε μία κουκλίστικη αυλή με μουσική και παγωμένη μπίρα
Απολαμβάνουμε δροσερές καλοκαιρινές νύχτες στην αυλή ενός συλλόγου της πόλης
Πάμε για οφτό κλέφτικο σε ένα γνωστό-άγνωστο παρεΐστικο ταβερνάκι στην καρδιά του Στροβόλου
Η εποχή του οφτού έφτασε
Το Memento Mori "μετακομίζει" στο Balza
Κλείνει για τη σεζόν και η κουζίνα του μεταφέρεται στο Bálza Rooftop Bar & Restaurant
Μία νέα άφιξη που υπόσχεται μοναδικές brunch εμπερίες ανοίγει σύντομα στη Λεμεσό
Ένα νέο στέκι που θα μας απασχολήσει το αμέσως επόμενο διάστημα
Μια από τις ομορφότερες ταράτσες του καλοκαιριού, επιστρέφει
Καλοκαιρινές βραδιές με cocktails και φαγητό, με θέα τον Πρωταρά
5+1 υπέροχα spots για κορυφαία, γκουρμέ πίτσα στο νησί!
Τα στέκια που (ξανά) έκανα την pizza μόδα
Ένα νέο ιταλικό εστιατόριο "προσγειώθηκε" στην Ονασαγόρου
Πάστα, πίτσα, ριζότο και άλλες ιταλικές γεύσεις στην καρδιά της παλιάς Λευκωσίας
15 hidden gems για να ανακαλύψεις ξανά το καλοκαίρι στην Κύπρο
Καλά "κρυμμένα" στέκια σε όλη την Κύπρο που αν δεν τα γνωρίζεις πρέπει να τα μάθεις
Ιστορικό ασιατικό της Λευκωσίας αλλάζει στέγη και γυρίζει σελίδα!
Συμπράττει μάλιστα με ένα επίσης διάσημο εστιατόριο
Catercom Catering: Η επιστήμη του catering
Όταν καμία λεπτομέρεια δεν αφήνεται στην τύχη της